• sarsparis

Finns det nån slags dekorationsfilm till speglar?

Vi har köpt ett fint radhus, men.....i vårat sovrum är det en hel garderobsvägg med 3 skjutdörrar med spegel på alla dörrrarna från golv till tak. Jag får panik, jag kan inte vakna varje morgon och det första jag ser är mitt trötta ansikte och nakna kropp, det går bara inte.....Har funderat på om det finns nån slags film att klistra på för att dämpa det hela lite, Nån som vet?

• Svar på tråden Finns det nån slags dekorationsfilm till speglar?
  • jassikan

Dekorplast eller fönsterfilm borde fungera, men vilket du ska välja beror nog på hur mycket du vill täcka. Självhäftande dekorplast är ju som ett klistermärke. Statisk fönsterfilm kan kanske också fungera, inte så stor skillnad på glas- och spegelyta.
    Fönsterfilm finns ju i många varianter så då kan du ju köpa någon som inte är heltäckande.

• sarsparis
    jassikan skrev 2010-09-07 01:54:22 följande:
    Dekorplast eller fönsterfilm borde fungera, men vilket du ska välja beror nog på hur mycket du vill täcka. Självhäftande dekorplast är ju som ett klistermärke. Statisk fönsterfilm kan kanske också fungera, inte så stor skillnad på glas- och spegelyta.
    Fönsterfilm finns ju i många varianter så då kan du ju köpa någon som inte är heltäckande.
    Tack för svar, har du någon aning om var man hittar sånt här, i en vanlig tapetaffär eller ett byggvaruhus kanske?
  • Ann Nelly

Färg/tapet-affärer brukar ha på rulle så du själv kan bestämma längden.

• Joico

IKEA har frostad fönsterfilm. Klart billigare än på färgaffärn!

• jassikan

Brukar finnas i både välsorterade byggvaruhus och färgaffärer. Ikea har ett par modeller.
    Men det finns på nätet också, sök bara på fönsterfilm eller dekorplast på Google

Svar på tråden Finns det nån slags dekorationsfilm till speglar?