• Angela

tvätta utåtgående fönster

Har precis flyttat in i en 20-tals villa och står här och tittar på de skitiga fönstrerna... Insidan går ju lätt att tvätta, liksom mellan glasen (bara öppna med en skruvmejsel), men utsidan??? Är enda alternativet att anlita en firma som kommer och putsar på de två översta våningarna, eller finns det något hurmorsknep som jag inte hört tallas om?

• Svar på tråden tvätta utåtgående fönster
  • puzzlet

Det måste ju gå att "snurra" runt dom, eller?

• Angela

snurra runt dem??? Det är gamla fönster, så nej. Jag tror jag vet vad det är för fönster du tänker på, men dessa är äldre än så. Dem är två eller tre i varje karm och även om man kan riskera livet med att hänga ut genom det ena, för att försöka sig på att putsa det andra, så känns det lite...livsfarligt.

Man undrar ju om det inte kan finns något bra hjälpmedel, någon slags skrapa på vinklat handtag liksom...???

• etc

Stege? Som när man målar om huset. 

• kokulan

Det är ju så billigt att anlita fönsterputs så det är vad jag skulle göra istället för att hänga ut själv.

• Angela

Stege. Nja... det är en sisådär tio-tolv meter upp, så det är snarare en byggnadsställning vi talar om ist ;)det lutar åt att anlita en firma. Vad är ett rimligt pris att betala för tvätt? (bor i gbg)

• puzzlet

350 - 500 kr, jag skulle inte betala mer!

• PetraD

har också så, de med två går ju. vi har inte så breda fönster så man kan luta sig ut. sen har två fönster med tre rutor och där är ju ett av fönstrena som inte går luta sig ut; blir ju för långt. har ett sånt på nedervåningen och ett på ovanvåningen. nere går med en stol eller liten trappstege att stå på, men uppe har inte kommit på något

Svar på tråden tvätta utåtgående fönster