• m77

Hur ta bort snorkråkor på små bebisar - behöver tips!

Har en 2-månaders bebis och hon får små snorkråkor i sina näsborrar, vilket gör det iite jobbigt när hon ska äta etc. Jag undrar hur man på bästa sätt får bort dessa från de små näsorna, speciellt när de sitter lite längre in / upp i näsan.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ta bort snorkråkor på små bebisar - behöver tips!
  • Waersta

Droppa koksalt eller bröstmjölk i näsan så kommer de ut av sig självt efter en liten stund.
    Jag skulle inte använda tops på min dotter, de ligger ju definitivt inte still så det är nog lätt hänt att man råkar stoppa in topsen för långt och dessutom kittlas det ju någe så vansinigt.

• sommarblomma1

Det finns snorsug på apoteket! Det är en slags gummibehållare i ena änden och som ett sugrör i den andra. Innan man för in den precis i näsöppningen så trycker man ihop behållaren. Sätter den precis i n äösöppningen och släpper greppet om behållaren. Då dras snoret ut in i behållaren. Eller så´kan man försöka rensa näsan med renässans, koksaltslösning.

~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
  • Pickeli

Snorsug eller en lång lillfingernagel, om man har känsla för att peta snorkråkor (haha)

Google it!
  • Tow2Mater
    Waersta skrev 2010-09-03 06:50:50 följande:
    Droppa koksalt eller bröstmjölk i näsan ....de ligger ju definitivt inte still
    Hur får du det att gå ihop? Jag lyckades aldrig en endaste gång få in några droppar; slutade iof sen forsoka ganska snabbt.
    Det enda som funkat hos oss är att bara ta en näsduk och trycka ner dem från utsidan på näsan, tills man kunde få tag idem. :)
  • älskarlivet81
    lördagsgodis skrev 2010-09-03 18:04:18 följande:
    Snorsugen är ju bäst fattar inte hur man kan leva utan den!
    Varför förstår du inte det? Jag tycker det verkar vara en onödig uppfinning, har inte känt behov av den än!
Svar på tråden Hur ta bort snorkråkor på små bebisar - behöver tips!