• Modgun

ont i och hård mage av nan.

Är det någon annan som upplevt att ens barn blivit hårda eller fått ont i magen utav nan?
    För lillan så var nan rena rävgiftet, och babysemp var räddningen, fast man ahr hört mycket tvärtom typ.

• Svar på tråden ont i och hård mage av nan.
  • Ilsa

MIn son blir hård i magen av Nan ha1. Har just bytt till Sempers Lemolac och hoppas på bättring.

• Modgun

Kör på lemolac till min son nu och den effekt jag har märkt är hundra ggr bättre än vad nan var för lillan. Ska tillägga att jag hobbyammar, vilket hjälper hans mage litegrann iaf.

• Ilsa
    Modgun skrev 2010-09-03 10:53:48 följande:
    Kör på lemolac till min son nu och den effekt jag har märkt är hundra ggr bättre än vad nan var för lillan. Ska tillägga att jag hobbyammar, vilket hjälper hans mage litegrann iaf.
    Jag med. Jag ammar så ofta det går, men det har dock inte hjälpt så mycket. Han bajsar var tredje dag ungefär..
  • Modgun
    Ilsa skrev 2010-09-03 11:00:10 följande:
    Jag med. Jag ammar så ofta det går, men det har dock inte hjälpt så mycket. Han bajsar var tredje dag ungefär..
    prova att pumpa ut och ge på flaskan. Lilleman får en flaska bröstmjölk om dagen + lite tutte då när andan faller på.
    Och han bajsar varje dag, visserligen små pluttar som kommer ut, men hanhar inte ont när han bajsar iaf. Vilket är skönt.
  • Ilsa
    Modgun skrev 2010-09-03 11:04:44 följande:
    prova att pumpa ut och ge på flaskan. Lilleman får en flaska bröstmjölk om dagen + lite tutte då när andan faller på.
    Och han bajsar varje dag, visserligen små pluttar som kommer ut, men hanhar inte ont när han bajsar iaf. Vilket är skönt.
    Jag kan inte pumpa ut alls tyvärr. Har du provat messmör eller olja nån gång? Jag skvätte ner lite rapsolja i ersättningen igår, men det hjälpte inte - han har fortfarande inte bajsat. Dock verkar han inte ha så speciellt ont. 
  • Modgun
    Ilsa skrev 2010-09-03 11:09:59 följande:
    Jag kan inte pumpa ut alls tyvärr. Har du provat messmör eller olja nån gång? Jag skvätte ner lite rapsolja i ersättningen igår, men det hjälpte inte - han har fortfarande inte bajsat. Dock verkar han inte ha så speciellt ont. 
    han är bara 9 dagar och bvc tyckte det var litet förtidigt med messmör ännu. Men jag håler hans mage i shack med bröstmjölken än sålänge iaf.

Synd. Annars är dte ju lättare att se hur mycket som de små får i sig.

har du provat att handmjölka?
  • Ilsa
    Modgun skrev 2010-09-03 11:12:59 följande:
    han är bara 9 dagar och bvc tyckte det var litet förtidigt med messmör ännu. Men jag håler hans mage i shack med bröstmjölken än sålänge iaf.

Synd. Annars är dte ju lättare att se hur mycket som de små får i sig.

har du provat att handmjölka?
    Ah, ok. Min son är 9 veckor.

Jag kan handmjölka och då kommer det ju betydligt mer än med pump, men det skulle nog ta några timmar trots allt.
  • Vildänglarnas mamma

Min äldste son hade inget problem med magen oavsett vilken ersättning han fick men nästa barn blev förstoppad så då fick jag tipset att ge lite rapsolja varje dag tillsammans med ersättning och detta fungerade kanon. Ingen förstoppning och inget gnäll över magen. Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur mycket det var men vet att jag använde en en liten spruta för att få rätt mängd. Tror att de är på 2.5 ml men är inte säker.

• Ilsa

Min son är fortfarande förstoppad. Messmör och rapsolja till trots. Fick hjälpa honom med termometer idag igen Känns ju lite hopplöst när varken Lemolac eller Nan funkar. Han verkar inte alls ha ont av det iaf.

• Soderbergaren

Vår lilla fyramånaders har också varit väldigt trög i magen. Vi fick tipset från BM att byta ut 2 av matningarna per dygn från vanlig ersättning till Semper Bifidus och det funkar klockrent! Finns på apoteket.

• Pebblas

Körde med NAN på dottern, mest för att det var vad vi fick på pat. hotellet. Men när min BVC-sköterska sa att många barn blir hårda och får ont av NAN slutade vi.
    Babysemp är oftast mycket bättre sa hon, av deras erfarenheter.

Svar på tråden ont i och hård mage av nan.