ont i och hård mage av nan.
Är det någon annan som upplevt att ens barn blivit hårda eller fått ont i magen utav nan?
För lillan så var nan rena rävgiftet, och babysemp var räddningen, fast man ahr hört mycket tvärtom typ.
Är det någon annan som upplevt att ens barn blivit hårda eller fått ont i magen utav nan?
För lillan så var nan rena rävgiftet, och babysemp var räddningen, fast man ahr hört mycket tvärtom typ.
MIn son blir hård i magen av Nan ha1. Har just bytt till Sempers Lemolac och hoppas på bättring.
Kör på lemolac till min son nu och den effekt jag har märkt är hundra ggr bättre än vad nan var för lillan. Ska tillägga att jag hobbyammar, vilket hjälper hans mage litegrann iaf.
Min äldste son hade inget problem med magen oavsett vilken ersättning han fick men nästa barn blev förstoppad så då fick jag tipset att ge lite rapsolja varje dag tillsammans med ersättning och detta fungerade kanon. Ingen förstoppning och inget gnäll över magen. Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur mycket det var men vet att jag använde en en liten spruta för att få rätt mängd. Tror att de är på 2.5 ml men är inte säker.
Min son är fortfarande förstoppad. Messmör och rapsolja till trots. Fick hjälpa honom med termometer idag igen Känns ju lite hopplöst när varken Lemolac eller Nan funkar. Han verkar inte alls ha ont av det iaf.
Vår lilla fyramånaders har också varit väldigt trög i magen. Vi fick tipset från BM att byta ut 2 av matningarna per dygn från vanlig ersättning till Semper Bifidus och det funkar klockrent! Finns på apoteket.
Körde med NAN på dottern, mest för att det var vad vi fick på pat. hotellet. Men när min BVC-sköterska sa att många barn blir hårda och får ont av NAN slutade vi.
Babysemp är oftast mycket bättre sa hon, av deras erfarenheter.