Tyska munta
Hej
Om 10 minuter har jag en tysk munta och är därför väldigt nervös inför den. Har någon haft en munta i tyska, som vet hur den går till?
Tack på förhand!
Hej
Om 10 minuter har jag en tysk munta och är därför väldigt nervös inför den. Har någon haft en munta i tyska, som vet hur den går till?
Tack på förhand!
Det har jag haft, men det går nog inte att generalisera om vad den kommer att innehålla. Ta det bara lugnt, så kommer det att gå bra såklart! Fundera inte för mycket, för då är det lätt att låsa sig, men var heller inte rädd för att vara tyst ett tag för att fundera över vad du vill ha sagt. Så länge du inte flackar med blicken när du är tyst kommer examinatorn tro att det är en planerad paus.
Lycka till!
Tack! Det känns lite bättrte nu.
*Håller tummarna*
Lycka till nu....jag har muntan på måndag tror jag, ..vem har du som lärare Dan? Snälla vill du berätta för mig, vad var det han frågar osv..?
Lycka till en gång till...
kramar
tack!
Jag fick godkänt :D så just nu är jag uppe i de blå ;P he he
muntan var inte så farlig som jag trodde. Karin som jag muntade för var jätte trevlig och glad.
Först pratade vi lite på svenska om vad jag tyckte om kursen, sedan fick jag lyssna på henne när hon presenterade sig på tyska, sedan fick jag presentera mig på tyska(namn, intressen, familj o.s.v.)
Därefter frågade hon om olika saker på tyska; Hon frågade när jag ska sluta skolan, vad jag ska göra efter skolan, vad jag vill jobba som, där efter frågade hon mig om jag hade varit i Tyskland(på tyska)
Sen på slutet pratade vi lite på svenska om kursen och så fick jag betyg.
Så detta kommer gå hur bra som helst för alla som ska munta tyska, ialla fall om muntan är på samma sätt som när jag hde den, men det kan man ju aldrig veta förstås.....
Lycka till!
Gud vad skönt att du klarade det... Jag har fått 2 VG och 2 MVG på uppdrag, så jag hoppas att det går bra på mun.oxå. Men jag är oxå nervös...
Gud vad skönt för dig...
Grattis och tack....Ska du plugga vidare?
Kramar
ja verkligen!
Jaha, vad bra! Har du fått sådana betyg på uppdragen går det säkert kanonbra på muntan ska du se :D
Jag pluggar distans från korrespondens gymnasiet och får mina uppdrag rättade av hermods och även muntorna har jag med hermods lärare.
Just nu pluggar jag historia b och matte b sedan ska jag plugga engelska b och franska steg 1, därefter är jag färdig med gymnasiet.
pluggar du också via korr?
Jag pluggar på Hermods, historia A, Psykologi B, Religion, Engelskan men den plugar jag på skolan här i Orsa. Såg att du har fastnat med tyvärr kan jag inte hjälpa dig, hoppas att du hittar rätt svar eller att någon här kan hjälpa dig. Nästa vecka börjar jag med hostoria A, hoppas att det går bra..
hoppas nån kan hjälpa dig med historia
Kram
jaha, psykologi tycker jag är väldigt intressant, jag läste det i våras.
tack det löste sig med historian, jag lyckades tillsist hitta svaret
Hoppas dina studier går riktigt bra!
Kramar