• Daphne85

Håravfall, trött och yr + plus ont på vänster sida, längst ner i ryggen?!

Under drygt 3-4 månaders tid har jag tappat fruktansvärt mycket hår! Inte så att det blir kala fläckar men jag känner att håret blivit mycket tunnare plus att jag ser hur mycket hår jag tappar! Sen på senare dagar har jag varit så trött, tung i huvudet och för ett par dagar sen så känner jag ofta yrsel. Jag har dessutom lite ont (ömmar) längt ner i ryggen på vänster sida. Jag ska gå till VC nästa vecka på onsdag och ta blodprov. Men tänkte höra här om någon känner igen sig och vet vad det kan vara? Jag har en teori att det kan vara nåt med sköldkörteln men är ju ej säker. Känner hela tiden oro över att nåt inte är som det ska.

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-03 12:44
    Ska tillägga att jag ätit Silica under en tid men när de tog slut började jag tappa en massa hår snart igen. Men jag har nu börjat med Silica igen för att bromsa ner det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-03 13:26
    Även att jag känner mig frusen och mitt närminne är uselt!

• Svar på tråden Håravfall, trött och yr + plus ont på vänster sida, längst ner i ryggen?!
  • Mrs Statham

Hur långt är ett snöre??
    Skämt åsido, det kan ju vara typ precis allt.

Känner också igen mig, men jag är nästan helt säker på att det är för att jag äter dåligt och typ inte fått i mig någa vitaminer eller mineraler överhuvudtaget under 1 1/2 år.

Så ja det kan vara sköldkörteln, men eftersom "hårtappet" (hittar inte rätta ordet) blir mindre när du äter silica så tycker jag att det låter som att du har brist på något, de är ju bara de som har brist på ämnena som finns i silica som får resultat av dem liksom. (Men jag är ju bara en enkel lekman..)

Det kan vara en depression, ökad stress (psykisk som såväl fysisk), sömnsvårigheter/ökat sömnbehov/sömnbrist, blodbrist, glutenintolerans (kan man bli även i vuxen ålder), chrons sjukdom, folsyrabrist, b12 brist, cancer, borrelia, vinterdepression, diabetes, för lite motion, osv.

Jag vet att en del brukar tappa väldigt mycket hår på hösten och våren, har ingen aning om vad det breror på dock.

Vänta och se vad de på vc säger innan du börjar oroa dig.

• vintertös

Visst kan det vara en mängd saker.....men tipsar om en tråd ang sköldkörteln där det finns massor med info o fr.a tips på "hur man förbereder sitt läkarbesök" o inte ska nöja sig med "att allt ser bra ut", utan se till att få provsvaren på papper (om prver tas) osv.
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m52081292.html#Scen_1

Får man fråga vad "silica" är? 

• helenvaupptaget

Hej vad sa din VC?
    Jag tycker det låter hormonellt, då tappar man hår.
    Hypotyreos slår mig.
    Vad var dina TSH samt T4 värden? Skriv dom gärna här! :)

Svar på tråden Håravfall, trött och yr + plus ont på vänster sida, längst ner i ryggen?!