sugröret skrev 2010-09-03 13:02:23 följande:
Haha ja,det var hur mycket som helst som dök upp i skåpen som man hade glömt bort helt och hållet :P
Sen tänk på att inte lägga allt tungt i en låda,det misstaget gjorde jag med några lådor..hahah,tur att man slapp bära dom själv ;)
Åh, nej det vet jag, har råkat packa en kartong full med bara tallrikar och tungt porslin vid en tidigare flytt, botten gav vika och sen hade jag inget porslin nå mer! Och sedan kartonger fulla i böcker, inte smart, inte smart! Men vi ska använda säckkärror! Hiss i denna lägenhet och bottenvåning på andra så vi behöver typ inte bära alls =)
BuoBä skrev 2010-09-03 13:05:02 följande:
Det tar alltid mycket längre tid att packa än man tror, och går alltid åt fler kartonger. Det är absolut inte för tidigt att börja, särskilt om du ska rensa och slänga också.
Som Birgitta2 säger, börja med saker ni använder sällan. Ett tips till flyttdagen är att ha en särskilt väska med ett ombyte och necessär, så du slipper börja rota efter sånt i kartonger första morgonen på nya stället.
Det med väska ska jag göra! Smart idé, har ju en liten man på 3 år också och han har ju inte tålamod att vänta på att mamma ska leta.
Har även planerat att packa saker "logiskt" och inte bara slänga ner utan packa det rum för rum och skriva vad som finns i så man slipper rota som en idiot.
Jag trodde jag skulle komma långt på mina 10 kartonger som jag köpte till att "börja med". Tre är redan smäckfulla med barnkläder som är urvuxna.