• romlen

Försäljning begagnade saker-tråden

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för att vi kan ge varandra inspiration att sälja det man inte behöver/vill ha på tex Tradera, Blocket mm.

Mitt mål är att sälja för 5000:- innan jul. 

Man kan skriva in summan för varje sak man säljer eller då man sålt flera saker, det gör man förstås som man vill! :)

Det var en tjej som startade en sådan här tråd för något år sedan, och jag fick själv jättemycket inspiration av den att sälja begagnat! :)

• Svar på tråden Försäljning begagnade saker-tråden
  • Maria84

Jag hakar gärna på Håller på och rensar här hemma och pengarna kommer att gå till bla bröllop och Ullred

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & ängeln Axel 090507
  • Bolaget

Jag hänger på. Vi satte igång första försäljingen i går med att stå på loppis (in 2010 kr) och en annons på blocket som igår gav 1600 kr och idag 500. Det är ju lite till som är sålt men där pengarna inte kommit ännu så jag räknar inte på det ännu.
    Målet är att kunna köpa varsin ny MC innan nästa säsong börjar, inga nya försståss utan i prisklass runt kanske 30-40.000.

• MMMM

Jag hänger också på! Håller på att separera och vill försöka få in lite slantar till det nya livet och lägenheten!

Har hittils denna veckan sålt en mössa som var en present till min dotter, fick 33:- för den, sen sålde jag dotterns vårjacka för 42:-

Inga jätte summor, men blir jätte bra att sätta in på klädkontot :)

Rolig tråd!

• ssf

Vad duktiga ni är som orkar sälja saker! Själv har jag en del grejer ståendes i källaren som jag tycker är synd att kasta men som jag inte behöver. Kommer dock aldrig orka hålla på med annonser och sånt =( Finns det ingen tjänst som utför själva försäljningen eller nått?

• Emsebamse

Jag hänger på här! Vi ska flytta om drygt en månad och jag har massor av grejer jag behöver bli av med. Förra veckan sålde jag bebisgrejer och kläder och fick in 730 kr. 

• MMMM
    Emsebamse skrev 2010-09-07 12:10:20 följande:
    Jag hänger på här! Vi ska flytta om drygt en månad och jag har massor av grejer jag behöver bli av med. Förra veckan sålde jag bebisgrejer och kläder och fick in 730 kr. 
    Bra jobbat. Var det märkeskläder? Själv har vi mest barnkläder från hm, lindex och kappahl och dom får man ju inte många kronor för.
  • fjonkan

Jag brukar lägga ut lite på Tradera men tycker det går lite trögt nu. Ska bli kul att läsa vad ni har att sälja för ngt så kanske jag kan bli lite inspirerad att sälja mer saker:)

Jag äter därför finns jag...................
  • Emsebamse
    MMMM skrev 2010-09-07 14:00:03 följande:
    Bra jobbat. Var det märkeskläder? Själv har vi mest barnkläder från hm, lindex och kappahl och dom får man ju inte många kronor för.
    Det var lite blandat. Lite märkeskläder men även Lindex och HM, allt var i riktigt bra skick. Jag sålde en Babybjörn, babysitter och en hoppgunga i samma paket så det var väl det som drog upp priset. Hade jag sålt allt separat hade jag säkert fått in mer pengar men det hade tagit en massa tid (och energi). Jag är glad att jag blev av med grejerna och en liten kille har nu massor av "nya" fina kläder. 
  • Puchiko

Jag är gärna med oxå 5000 kr innan jul är ett bra mål, följer det målet frågan är om man klarar det.. men man får helt enkelt leta i sina gömmor efter saker
    Ska man räkna från det att tråden sattes upp eller från det att jag gick med?

Svar på tråden Försäljning begagnade saker-tråden