• Anonym

Så nära att kontakta honom igen!

Gjorde slut med min kille för 2 veckor sedan och allt han känts bara bra, tills idag!! Vi var inte överens om vissa saker. Jag ville flytta ihop nu men han ville vänta. Sen var där andra små problem också som iochförsig inte var så stora men dock. Jag gjorde slut. Idag tänker jag jättemycket på honom och vill bara kontakta honom. Känner att vi inte fick nåt riktigt avslut då jag gjorde slut på telefon efter ett år. Jag tror inte att han bryr sig på vilket sätt jag gjort slut, det gör lika ont ändå. Han har inte hört av sig sen dess. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Så nära att kontakta honom igen!
  • Anna undrar

Vänta tills imorrn ochkänn hur det känns då.

• Anonym

Då jag gjorde slut med min kille för 2 veckor sedan tog jag genast bort honom som vän på facebook, för att slippa se när han var inloggad på chatten etc. Men fortfarande står det att vi är i en relation med varandra (trodde att det skulle försvinna automatiskt när man tog bort någon som vän!!), vilket jag trodde han skulle ta bort, eftersom det syns på hans logg att vi har en relation, bilder jag taggat på oss tillsammans och kommenterer om vår relation finns högst upp på hans logg. Jag gjorde inte slut för att mina känslor tog slut, utan för att vi hade olika framtidsplaner och jag hoppades kanske mer eller mindre att han skulle höra av sig och att vi skulle mötas halvvägs, men det har han inte gjort, eftersom det ju är JAG som gjort slut! Men jag tror att eftersom han fortfarande efter 2 veckor inte tagit bort från sin logg allt det där så kanske han ändå hoppas att det ska bli vi!? Tror inte ni det? Jag vet nämligen inte  om jag ska höra av mig till honom eller inte! Så länge han inte tar bort det så finns där ju hopp, eller tar han inte bort det bara för att slippa en massa kommentarer? Han brukar gå in på facebook ungefär en gång om dagen annars!

• Anna undrar

Om han skulle vilja att det skulle bli ni igen så lär han ju höra av sig? Som kille så är det där med status på fejjan inte så viktigt om han ens tänker på det. Jag läste din förra tråd och jag tror att du gjorde nåt överilat, ställde ett ultimatum som du trodde han skulle vika sig för.
    Var ärlig mot både honom och dig själv istället. Vill du vara tillsammans med honom trots era skillnader? Ring och säg det då. Du trasslar bara in dig när du ska ringa för att han inte tagit bort statusen på fejjan eller andra låtsasorsaker. Först när du är ärlig och medger att du gjort ett misstag kan ni ju gå vidare. Och förhoppningsvis har du lärt dig nåt.

• Anonym

jag tror inte han hade kontaktat mig även om han hade velat ha mig tillbaka, eftersom det är jag som gjort slut!! men jag har handlat överilat, absolut!!! ångrar mig lite nu!

• Anonym (lite?)
    Anonym skrev 2010-09-03 18:00:22 följande:
    jag tror inte han hade kontaktat mig även om han hade velat ha mig tillbaka, eftersom det är jag som gjort slut!! men jag har handlat överilat, absolut!!! ångrar mig lite nu!
    ångrar dig LITE nu skriver du. han vill nog att du ska ångra dig rejält och att det tagit dig 2 veckor att inse detta kan ju göra att han undrar och skiter i det ändå, dessutom tvekar du om du ska höra av dig så du verkar inte så övertygande hos mig i alla fall...

Kanske är det bara så att du har svårt att vänja dig vid det nya singellivet och utan honom... inte sällan tvivlar man om man gjort rätt ibland när man tagit stora beslut som att avsluta en relation, det behöver inte innebära att man gjorde fel..
  • Anonym

Inatt skickade han faktiskt ett sms där han skrev: jag har inte hört av mig till dig för att det ska vara lättare att komma över dig. Har inte försökt få dig tillbaka eftersom jag vet hur dåligt du mår av denna relationen. jag bryr mig sjukt mycket om dig ska du veta.

menas det att han nu kommit över mig helt och vågat skriva eller? vet inte hur jag ska tolka dettta+

• Claris

ni ska nog inte var ihop,om du mår dåligt i relationen. Och eftersom han inser det,tänker han ju inte ändra sig heller.

• Anonym (lite?)

Du skrev i din TS att allt kändes så bra tills idag.. dvs efter två veckor. Dessutom är det vissa saker ni inte är överens om. Det var så du skrev och jag tror du ska fokusera på varför du faktiskt gjorde slut. Du verkar ju ha haft dina anledningar som du nu, vilket är naturligt, börjar glömma och det är lätt att man bara minns det som var bra och glorifierar den andre - dvs. faller tillbaka i en relation för att det är tungt att gå vidare.

Det verkar som ditt ex bearbetar saken på ett moget sätt. När en tid har gått och det känns lättare för er båda så kanske ni kan vara vänner. 

Det vanliga är väl att man är ifrån varandra ett tag (några månader kanske..) efter att en relation avslutas, inte att man försöker få tillbaka den andra. Han respekterar dig och ditt beslut och försöker anpassa sig efter den nya situationen. Så tolkar jag det.

• Anonym

Ja, vi pratade faktiskt med varandra i telefon väldigt länge i helgen och det känns bra,. Det fanns ju faktiskt en anledning till att jag gjorde slut och gjort slut ett flertal gånger tidigare. Han har tidigare gått efter känslorna och tagit tillbaka mig i hopp om att allt ska bli annorlund, vilket det inte blivit. Nu när han funderat i 2 veckor så har han insett att det faktikst nog är bäst att gå skilda vägar, hur jobbigt det än känns för båda. Jag sa att jag hade ångest och ville ha honom tillbaka, men han sa att det inte är någon bra idë eftersom jag om en vecka antagligen kommer känna likadant igen. Jag grät och var ledsen och sa att det är så jobbigt att veta att man aldrig mer ska vara tillsammans igen, och han höll med, men tyckte detta var det bästa för oss båda. Det kändes lite befriande, eftersom jag tidigare omedvetet gått och antagit eller hoppats på att det blir vi igen.

Svar på tråden Så nära att kontakta honom igen!