pappas helg, men barnet sjukt. hur gör ni?
Dottern på 1 år 9 mån vaknad emed 39,2 i feber idag morse. Fick en supp och eftersom hon hade ögon. öroninflammation o även feber för 2v sedan då med en antibiotikia kur på o öronen skulle kollas upp efter en månad ringd ejag redan nu rdg o frågade vad jag skulle göra då jag inte var säker om öronen skulle vara i oskcik igen med denna höga feber o lite snuva. Fick komma dit o kolla o hon var fortfarande mer röd i en örat än det andra, men lä hade svårt att avgöra om det ännu rörde sig om en ny öroninfl. Kunde oxå vara så att d einte hunnit läka riktigt ännu men skrev ändå ut en mindre kur antibiotika 1ggr/dag och bara i 3dgr. hemma nu före middagvilan visade hennes temp 37,7 och hon är trots febern pigg, glad och ätit bra och leker som vanligt. Nu är det så att det är pappas helg o han ska hämta henne ikv, men borde jag skicka henne då hon är 7k? (känner jag han rätt vill han inte ha henne eftersom han är egen företagare o inte kan riskrea att bli 7k i sitt jobb o sj har jag nyss börjat på nytt jobb så blir jag 7k el behöver vara hemma med henne efter helgen så får jag inte full k ersättn än) Så vad har ni andra som har varannan helg gjort om det råkat sig på detta vis?
Funderar att ge han 3 alt. Det första att han tar henne o jag skickar med antibiotika och ev suppare. Det andra att vi avvaktar tills imorgon morgon och han får hämta henne efter lunchtid och ha henne til sö kv som vanligt. (blir jag sj inte 7k kan jag då oxå göra verklighet av mina planer för den barnfria helgen ngt som jag annars inte brukar ha) ch det tredje är at jag avbokar mina planer för helgen o hon får vara här hela helgen, men han då istället får ta henne de 2 kommande s¨vi kommer tillbaka till "rätta" helger.
tacksam för svar snabbt!