• Grodan1972

Skäligt pris på begagnad Emmaljunga?

Jag gillar av någon anledning Emmaljunga,
    har sett denna www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_barnvagn_... på Blocket. Jag tycker dock den är lite dyr, de kan tänka sig gå ner till 4000 kr. Använd till 2 barn.
    Jämförbara vagnar ett par år gammal och använd till 2 barn brukar ligga runt 3000 kr...

*hjälp* Vad tycker ni? Är priset skäligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-03 15:44
    Försöker få in länken igen då det inte verkade fungera. www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_barnvagn_08_29173698.htm&w=1

• Svar på tråden Skäligt pris på begagnad Emmaljunga?
  • Philippa

Man ser ingen barnvagn på den länken...

Men NEj, en begagnad barnvagn använd av 2 barn skulle jag aldrig ge mer än 2000 kr för...

• Jenny Hä

För dyr , vi köpte en helt ny Crecent Classic kombi nu vi för 5000kr på Babyproffsen...

• La Lola

Nä, den skulle jag inte ge 4000 för ens!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mammamaria1981

för dyr för att vara den, och beg detsutom. nej du kan hitta mycke bättre till bättre pris

• lilla snöflingan

När man köper en begagnad vagn måste man ju utgå från vad vagnen kostade från början, inte vad du kan få en helt annan ny vagn för. Mondial är Emmaljungas "lyxvagn" och den kostar 8000 ny. Därför tycker jag att den kan vara värd 4000 om det är en sådan vagn du vill ha. Det är ju halva nypriset! Om man kollar priserna på blocket så ser man att den inte alls är "för dyr" utan att denna billigaste mondial som ligger ute kostar just 4000, flera stycken ligger ute för 6500 (vilket jag iofs tycker är alldeles för dyrt). Så jag skulle säga att det är ett helt okej pris!

• sara1981

Max 3000 enligt mig. Vagnen är ju 2 år gammal och använd av 2 barn.
    Vi sålde våran Emmaljunga efter 5 månader, sittdelen oanvänd för 4500. Nypris runt 7200...

• FridaLee

Är ju rea på Emmaljunga nu i butiker så då kan du ju fynda ny i butik. Skulle inte heller ge 4000:- för den max 3500:-

• Grodan1972

TACK ALLA FÖR ER INPUT!!! Skrattande

♥♥♥ I maj blev vi 2 ♥♥♥ 9 månader senare blir vi 3 ♥♥♥
Svar på tråden Skäligt pris på begagnad Emmaljunga?