• Ewa 65

Nu igen....

Kan bara inte tro att detta drabbar mej/oss igen!!!!! Stora dottern stal för några veckor sedan en hel del kläder och hennes pappa tog med henne och det hon stulit till affären och ersatte och lämnade tillbaka. Tror inte hon gör om det, för hon verkar skämma srejält och har även skärpt till sej med skolan mm...

Nu hittar jag en stulen schal i minsta dotterns rum med larmet kvar!!! Men va fan!!! Nu har henne pappa hämtat henne och ännu en gång får åka ner till Gina Tricot och skämmas  för sin andra unge som inte kan ge fabian i att ta andras prylar!!!

Jag är så ledsen, besviken och närtill i traumatillstånd!
    Våra tjejer är skötsamma  o uppfostrade till vad som är rätt och fel..Men varför blir det så här?????

• Svar på tråden Nu igen....
  • september0809

lite trots kanske...
    dom försöker väl testa sina gränser precis som jag hade min revolution i tonåren

• käärlek
    Tråkigt nog är det nog en del i livet som många tonåringar går igenom. Är det inte för att impa på vännerna så är det för att testa gränserna, om inte annat för att indirekt utsätta sig för något som kan tillföra uppmärksamhet.

Jag är ung själv och har inga barn i tonåren, än, men jag vet att jag - mina vänner och mina vänners vänner gick igenom den fasen också.
    En vacker dag sa vi bara att vi skulle lägga av, och alla gjorde det.

Ledsen att säga det, men för en tonåring så hjälper nog inte att ni föräldrar tjatar -dem måste bli tagna eller bestämma sig själva. Tyvärr!
    Lycka till och hoppas att det här blev en vändpunkt för era döttrar!
  • Loka01

Tråkigt och höra. Själv blev jag helt konstig när min morbror kidnappades. Började skolka, slutade gå på till skolan, tände eld på skolan så att brandalarmet skulle gå etc. mådde helt enkelt dåligt.

• LillaTanten

Det är inte mycket till tröst - men det är en fas väldigt många går igenom tyvärr. Det är så mycket som händer i livet i tonåren, så mycket som ska bevisas och levas upp till....

Jag tycker som du, att jag har uppfostrat mina barn till att veta vad som är rätt och fel men det har hänt här också att de snattat. Jag tycker att ni gör helt rätt när ni går tillbaka med ungen och sakerna - förhoppningsvis blir det en så trist upplevelse att de inte gör om det.

Man blir som man umgås - är jag otrevlig kan det mycket väl vara ditt fel!
Svar på tråden Nu igen....