• HJ81

Tips på bra webbhotell??

Jag ska göra en hemsida för mitt framtida företag och nu håller jag på att kolla vilket webbhotell jag ska välja. Jag har absolut ingen koll på det där så jag tar gärna emot tips från er! Gärna något billigt men en gratishemsida känns lite väl oseriöst.

• Svar på tråden Tips på bra webbhotell??
  • inze

Beror kanske på vilken slags företag det gäller och vilka krav på sidan man har. Binero som tipsas om är ju ett svenskt företag med både telefon och e-postsupport. Är det ett företag som är helt beroende av att allt fungerar som det ska 24/7 och att man lätt kan få hjälp, även via telefon, är det nog nåt sånt man ska satsa på.

Vill man ha ett alternativ som är bättre än en gratissida men som ända inte kostar särskilt mycket har jag bara bra erferenhet av one.com (även om det finns många som säger sig ha haft en del problem med dem). Jag har haft en sida där sedan 2003 och för mig har allt fungerat bra. De har chatsupport dygnet runt (på svenska dagtid och engelska övrig tid).

Så lite beror det någ på typen av företag vilken sorts webbhotell man behöver använda sig av.

• Gutenisse

Jag har Loopia.se och är väldigt nöjd, både med funktionerna, prestandan och supporten.

Skulle jag välja idag, så skulle det bli Loopia eller Binero.

• ziah75

Jag driver flera sajter där jag använder www.oderland.se så dem kan jag rekommendera baserat på egen erfarenhet. Har använt www.binero.se för att köpa domäner (.se .com osv alltså) och det har funkat bra.

Angående One.com, så har jag inte testat dem, men baserat på det jag läst och hört från folk jag litar på... ok för en hobbysida kanske, men INTE för ett företags hemsida.

"Har funkat bra för mig" läser man ibland om One.com och andra jättebilliga webbhotell, utan att det riktigt framgår vad det betyder. Jag brukar resonera som så att min sajt inte är till för mig, utan mina besökare. Och sidan kan vara nere en hel del, utan att sajtägaren själv märker det...

Frågan du ska ställa sig är hur viktig hemsidan är för dig?
    Och framförallt, hur viktiga är dina besökare/kunder för dig?
    För egen del så vill jag kunna veta att sidan alltid fungerar och ifall något mot förmodan slutar fungera, så vet jag att någon snabbt fixar problemet. Telefonsupport är mycket värt, speciellt om du är ny på området.

• sommarblomma1

oderland och binero har jag bra erfarenhet av!

one.com har vissa begränsningar om manexempelvis ska driva webbutik.

~*~♥~*~ Algot 100821 ~*~♥~*~ Thilda 080810 ~*~♥~*~
Svar på tråden Tips på bra webbhotell??