• 25April2010

Hipp risgröt från 4mån

Någon som har provat risgröten från Hipp som är från 4mån eller vet vad BVC säger om denna? Den är ju gjord av modersmjölkersättning och ska därför gå bra att komplettera amning med. Någon som provat? Hur ofta ger ni i sådantfall gröt och hur mycket i början?

• Svar på tråden Hipp risgröt från 4mån
  • kakmamman

Du kan börja med smakportioner, sedan kan du öka..men låt inte den inte ersätta amningen ännu.
    Den bör vara som vilken gröt som helst som dom rekommenderar..
    Vi har sempers risgröt här hemma, det bör vara ungefär samma som Hipps..

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • mariaheterjag

Hipps risgöt är inte gjord av modersmjölksersättning men man kan basera den på det själv. Istället för att blanda pulvret med vatten kan man blanda det med ersättning.

• Rainbowbright
    mariaheterjag skrev 2010-09-05 11:30:55 följande:
    Hipps risgöt är inte gjord av modersmjölksersättning men man kan basera den på det själv. Istället för att blanda pulvret med vatten kan man blanda det med ersättning.
    Har grötpaketet framför mig/Hipp Risgröt med banan och persika)  pch det står att den är
    "Gröt  Baserad på Modersmjölksersättning, är en ideal måltid och kan ges till barn från 4 månaders älder och framåt som ett kompliment till modersmjölk och modersmjölksersättning"

Tänker börja med den själv som smakistill min son under nästa vecka! =)
  • mariaheterjag
    Rainbowbright skrev 2010-09-07 21:20:14 följande:
    Har grötpaketet framför mig/Hipp Risgröt med banan och persika)  pch det står att den är
    "Gröt  Baserad på Modersmjölksersättning, är en ideal måltid och kan ges till barn från 4 månaders älder och framåt som ett kompliment till modersmjölk och modersmjölksersättning"

Tänker börja med den själv som smakistill min son under nästa vecka! =)
    På deras hemsida står det att den är baserad på ris. Men du kanske har rätt... undrar bara hur den kan vara baserad på modermjölksersättning. Låter skumt.
  • hannis

Hipps risgröt med banan och persika innehåller 36% modersmjölksersättning.

• hannis

Kanske skall svara på frågan också. Jag började med den vid 5 månader och gav då smakportioner gjorda på 1 msk pulver och 0,25 dl vatten. Efter någon vecka var vi uppe i 3 msk och 0,75 dl vatten och det ger vi ffa nu 1,5 månad senare. Ger också Hipps mild fruktgröt nu och det verkar vara aningens godare.

• mariaheterjag
    hannis skrev 2010-09-07 21:26:50 följande:
    Hipps risgröt med banan och persika innehåller 36% modersmjölksersättning.
    Jaha vad bra Ger också den.
  • ZJN

hur har ni gjort me gröt/smakportioner ? ges de som ett mål om dagen sen sesten ersättnig/ammnig ??

• Shoegirl

Jättegod och bland dom mest populära maträtterna

Svar på tråden Hipp risgröt från 4mån