• Anonym (Undra...)

Illamående redan 4 dagar efter sex !!

Är de möjligt att börja må illa (riktigt illa...) redan 4 dagar efter sex...som dessutom håller i sig...är nu 7 dagar sen sex  och mår fortfarande illa....
    Är det möjligt att jag blev gravid?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-03 22:32
    Alltså jag menar KAN illamåendet bero på att jag blev gravid...
  • Svar på tråden Illamående redan 4 dagar efter sex !!
  • Anonym

Många säger att detta jag ska beskriva nu inte är möjligt alls....
    MEN....4 dagar efter ägglossning, stack det till/ilade till nånstans där i magen, strax därefter började en svag men den fanns där iallafall molvärk, som ökade gradvis, samma natt vaknade jag och mådde illa, var uppe och spydde....somnade sen och dagarna som följde ökade molvärken och runt BIM då jag testade positivt övergick värken mer till ryggen, så jag var ganska säker att det tagit sej innan testet...Lycka till!!

• Anonym (Undra...)

Men då fäste kanske ägget?? De brukar väl fästa kring 4:e dagen....<3

Men jag började må illa redan 4 dagar efter sexet...mår så illa att jag inte vet vart jag ska ta vägen...blir bara bättre när jag tvingar i mig nåt...
    Har inte ont i tjejmagen eller så...

• Anonym (***)

Ganska osannolikt att det skulle vara en ev graviditet du känner av.
    Hormonerna som orsakar grav.illamående är så gott som obefintliga 4 dagar efter ÄL.

Däremot är det inte helt ovanligt att bli illamående runt och i samband med ägglossning. Har själv upplevt detta.  

• höst

Förstod vad det var när jag fick barn nr 2, mådde väldigt dåligt redan efter 4-5 dagar. Jag var gravid... Första gången trodde jag det berodde på att det blåste så mycket när vi åkte båt till Helsingfors, men det var graviditet.

• Anonym (Undra...)

Höst. Menar du att du började må illa 4 dagar efter samlag eller efter ÄL?
    I mitt fall är de ju 4 dagar efter samlag, men dagen efter eller samma dag som ÄL.

Vaknade för en halvtimme sedan och har inte börjat må illa än...Gode Gud som är i himlen...Hoppas inte det kommer utan att de bara är ngt annar jag haft dessa dagar...

Anonym: Har aldrig innan mått illa i samband med ÄL, men vem vet, kanske (förhoppningsvis) kan de vara första gången=)
    Tack! Blev lite lugnare av ditt svar!

• Anonym (Undra...)

Mår inte illa idag !!!!!!
    Borde väl ha fortsatt om de vore nåt eller....

• Oa82

Jag började också må illa 4 dagar efer samlag!

Mår fortfarande illa! Har mått illa i 10 dagar Förvånad Tycker även att mina bröst blivit ådriga och ömma, jag har blivit väldigt "rapig", jag har mensvärk och är trött, hungrig och yr. Gjorde ett test igår men d visade neg Gråter Men det var nog förtidigt. Vill ju veta! Blir galen av att kroppen inte är som den brukar! Vad tror ni?

Jag har inte mått lika illa hela dagarna så jag håller tummarna för dig Skrattande

• Anonym (sanningen)

Jag har blivit gravid på första försöket tre gånger, känner alltid när jag har ägglossning.

Första gången jag blev gravid som 20-åring så började jag kräkas på morgonen bara några dagar efter det samlag som jag blev gravid av (gjorde abort, det var inte fast relation).

Så omöjligt är det inte, bara ovanligt.

Andra gången blev jag gravid 7 dagar efter att BM drog ur spiralen, gick till henne och bad om gravtest en vecka senare och hon trodde inte ens på mig, men jodå, stickan visade plus. Och då var jag över 30 år.

Så hur gravhormonerna ökar i kroppen är mycket individuellt. Jag har en kompis som kräkts alla dagar hela sina två graviditeter också och varit inlagd med dropp i perioder. Hyperemes är rätt ovanligt det med men det betyder inte att INGEN har haft det.

• Anonym (Undra...)

Nu är saken (tyvärr) den att jag inte vill vara gravid. Har tom spiral. Kopparspiral. Men man KAAN ju bli gravid trots den.
    Jag har inte mått illa alls idag, fast nu på eftermiddagen har jag haft som svaaar molande värk i tjejmagen, och som om det pulserar liiite i sidorna.
    Jag hoppas verkligen inte jag är gravid. Kommer inte behålla det, har 2 små barn och min man o jag har inte de bäst just nu....

Hoppas hoppas HOPPAS inte...Gråter

• Anonym (Undra...)

Josefin: När ska du ha mens?

• Anonym (sanningen)

Ojoj, vilken otur.

Men testa dig om 2-3 dar då, om du redan har känningar kanske du kan få veta vad läget är då i alla fall, även om det är väldigt jobbigt att besluta om en eventuell abort.

• Anonym (Undra...)

Jag ska ju inte ha mens förräns NÄSTA måndag...Är ju en vecka kvar. Vilken hemsk väntan.
    Men nu mår jag ju inte illa mera...känns bara konstigt lixxom.
    Kan illamåendet komma redan 4 dagar efter sex och sen hålla i sig i 4 dagar för att sen försvinna ?????
    Himla konstigt.
    Jag har bara symtomen att gå efter o eftersom jag INTE vill vara gravid, letar jag ju efter "icke-gravid-symtom"

• Anonym (Undra...)

Tjatige jag....Men nu har jag haft sådan kraftig mens värk sedan i eftermiddags. Var tvungen att ta Ipren.
    Kom lite illamående tidigare idag, men det gick över när jag mer eller mindre tvingade i mej mat.

Nu värker det i magen, precis som KRAFTIG mens värk. Så visst är jag gravid.
    Helvetes skit.
    Har nytt jobb med sen i onsdags och ska man behöva ta ledigt det första man gör. Tänker ju ta bort detta om det är n grav.
    Vill INTE ha nu, Inte inte inte....

• Modesty Blaise

Själv blev jag illamående redan fyra dagar innan sex. Jag vet inte alls vad jag ska tro om det nu. 

• Anonym (Undra...)

Modesty: 4 dagar INNAN sex...?

Kimso: Jag ska inte ha mens förrän nästa måndag, alltså om en vecka. Tror de är för tidigt...

• Oa82

Hade BIM igår -13 sep. Lite oregelbunden. estade neg. igår. Men mår fortfarande pytom och har en massa andra symtom. Så länge ingen mens kommer lever jag på hoppet!

Svar på tråden Illamående redan 4 dagar efter sex !!