• Plottis

Ont i fogarna redan i v.6???

Har inte haft problem med fogarna de båda andra graviditeterna men nu......

Ibland när jag vänder mig i sängen så hugger det bara till. Och när jag suttit för länge så får jag jätteont. Känns som att svanskotan "hänger lös". Dessutom har jag ständigt ont i korsryggen.

Fattar inte hur det kan vara så såhär tidigt! Kommer det bli ännu värre sen??

• Svar på tråden Ont i fogarna redan i v.6???
  • Liten Embla

Jag hade ont under vecka 8. Det gick tack och lov över och jag har inte känt av det sedan dess. Enligt min BM är det inte helt ovanligt att man känner av fogarna i början av graviditeten. Är nu i vecka 25 och hoppas att fogarna håller sig lugna ett tag till.

• Risgrynet

Jag började känna av i vecka 7-8, nu i v12 är det ungefär samma status. Varken sämre eller bättre. Man får se till att röra sig fog-vänligt vilket är lättare sagt än gjort

• Plottis

Liten Embla: Tack, det var skönt att höra att det kan gå över.

Risgrynet: Inte lätt att vara snäll mot fogarna när man har två småttingar redan, men jag försöker vara så försiktig jag kan.

• StinaL

Själv hade jag i min andra graviditet foglossning från vecka 12 to the end! Så visst kan det komma tidigt och hålla i sig, men hoppas för din del att det går över - är ju inget man önskar ens sin värsta ovän

• chacha

Har foglossning nu i v. 13 och har känt det i ca 3 veckor från och till. Hoppas bara att det inte ska bli så mycket värre.

• amasonas

Min foglossning började i v.8 & slutade inte förens lillen var ute! AJ!

Är gravid igen (i v.11) & har inte kännt av nåt i fogarna än=) Hoppas att det håller sig borta!

TS Foglosssning brukar släppa efter ett tag för att gör comeback vid slutskedet av grav, vi får hoppas att ditt fall är så! Lycka till!

• Jenka73

Jag fick också mitt tidigt nu med nr.5 var också i v.6 när jag kände av de.

• Tjenne

Jag tillbringade min förra graviditet med att vara sjukskriven från v7 och tills han behagade komma ut. Jag är nu i v6 och har inte (peppar, peppar) känt något än. Men bara för att jag är kaxig och skriver det nu så får jag väl det nästa vecka. ;)

• MIJ

Jag fick foglossning direkt.. har blivit lite bättre men har fortfarande problem med smärta och låsningar.. är nu i v. 20

• Risgrynet

Hej. Hur har det gått för alla?
    Själv är jag i vecka 15 nu och det har successivt blivit sämre men jag är inte direkt dålig. Nedre delen av ryggen har börjat säga ifrån med. Kan inte alls ligga på rygg på hårda utor, kommer inte upp varke genom att rulla över på sidan eller få hjälp upp. Smärta utan dess like. Bra förberedelse inför förlossningen antar jag

• Plottis

Det känns mycket bättre nu, men jag tänker mig också väldigt noga för.

Svar på tråden Ont i fogarna redan i v.6???