• Granada

Hur tidigt kan man plussa?

Maken och jag râkade ut för en "olycka" för 10 dagar sedan precis runt förmodad ÄL. Nu har jag börjat mâ rejält illa . Om jag skulle göra ett gravtest, skulle det kunna visa +/- nu eller är det för tidigt?
    Har 2 barn sedan tidigare men aldrig varit illamâende och har inte heller gjort nâgot test förrens ca en vecka efter BIM.

• Svar på tråden Hur tidigt kan man plussa?
  • Bebisfixerad

2v innan beräknad mens kan man göra test som tidigast

• Granada
    Bebisfixerad skrev 2010-09-05 02:39:40 följande:
    Oj dâ sâ tidigt. Hade jag inte en aning om, jag har precis passerat bim när jag räknade pâ det....Ger det ett par dagar till innan jag testar. Har inte 100% regelbundet, oftast en cykel pâ 26 dgar, max 28 och det är det imorgon.
  • Bebisfixerad
    Granada skrev 2010-09-05 03:02:27 följande:
    Oj dâ sâ tidigt. Hade jag inte en aning om, jag har precis passerat bim när jag räknade pâ det....Ger det ett par dagar till innan jag testar. Har inte 100% regelbundet, oftast en cykel pâ 26 dgar, max 28 och det är det imorgon.

hehe jaa de känns ju tidigt =)

vänta du tills efter helgen å testa =)

hör av dig och berätta vad det visar =)

• Sommarpresent

Jag fick positivt graviditetstest i både denna graviditet och den förra på ÄL+10 (BIM-5). Testade med ÄL-stickor så jag vet när jag hade ÄL.

• Granada

Jag gjorde ett gravtest i alla fall. Det var negativt sâ jag kan vara lugn. Äter nämligen mediciner som man inte ska ta vid graviditet sâ man blir ju lite nojjig när mensen blir sen och man mâr illa

Tack för alla svar. Bra att veta framöver ocksâ ifall det skulle hända igen

• Sue1974
    Bebisfixerad skrev 2010-09-05 02:39:40 följande:
    Tror inte detta stämmer eftersom två veckor innan mens är typ ägglossning. Man kan ju inte testa innan man blivit gravid. Eller hur!

Jag fick plus på BIM-5, det är det tidigaste jag hört...
  • Bebisfixerad
    Sue1974 skrev 2010-09-07 19:14:19 följande:
    Tror inte detta stämmer eftersom två veckor innan mens är typ ägglossning. Man kan ju inte testa innan man blivit gravid. Eller hur!

Jag fick plus på BIM-5, det är det tidigaste jag hört...
    enligt bm och min läkare så. samt vet av egen erfarenhet
  • Mecilia

Allt handlar eg om hur DU producserar hormon... du kan vara Hög hormonad och då kan du plusa ca 9-6 dagar före BIM Som tidigast! 

Är du däremot låghormonad så tar din kropp lite längre tid på sig för att nå upp i tillräckligt hög dos för att det ska visa på ett gravtest!! Då kanske man inte kan få ett rättvist resultat förän långt efter BIM!!!

Så vad jag ville säga var... var inte så säker på att resultatet stämmer riktigt ännu!!!

Vänta några dagar till och se så mensen kommer eller gör om ett nytt test!!

Jag plusar väldigt tidigt... Min vän som tog flertalet tester plusade inte förän 8 dagar efter BIM!!!!  Och hon är låghormonad...

Hoppas allt blir som du önskar vilket det än leder till

Kraam

• Granada
    Mecilia skrev 2010-09-08 07:22:50 följande:
    Allt handlar eg om hur DU producserar hormon... du kan vara Hög hormonad och då kan du plusa ca 9-6 dagar före BIM Som tidigast! 

Är du däremot låghormonad så tar din kropp lite längre tid på sig för att nå upp i tillräckligt hög dos för att det ska visa på ett gravtest!! Då kanske man inte kan få ett rättvist resultat förän långt efter BIM!!!

Så vad jag ville säga var... var inte så säker på att resultatet stämmer riktigt ännu!!!

Vänta några dagar till och se så mensen kommer eller gör om ett nytt test!!

Jag plusar väldigt tidigt... Min vän som tog flertalet tester plusade inte förän 8 dagar efter BIM!!!!  Och hon är låghormonad...

Hoppas allt blir som du önskar vilket det än leder till

Kraam
    Ja det kan du ju ha rätt i..... Jag har ju 2 barn sedan tidigare men har aldrig testat tidigare än BIM +7. Och med 2:an var det inte jästte starkt dâ ens. Vad det skulle visat tidigare har jag ingen aning om Ingen mens ännu i alla fall..... har den inte kommit inom en vecka testar jag igen. Bäst att ta det försiktigt med medicinerna ändâ dâ.
Svar på tråden Hur tidigt kan man plussa?