• Anonym (Sandra)

Hur berättade ni att ni väntade barn nr 2?

Jag och sambon har en kille på 3 år och nu har jag blivit gravid igen. Skulle vilja berätta på något roligt sätt att det är dags för en till men vet inte riktigt hur vi ska berätta det..Det är ju liksom inte riktigt samma "sensation" som när vi berättade första gången, men man vill ändå göra det på ett roligt sätt! 
    Hur berättade ni?

• Svar på tråden Hur berättade ni att ni väntade barn nr 2?
  • luckyme83

vi satte på sonen en storebrortröja...så när vi bjöd in folk så fick vi se hur länge det tog innan folk såg tröjan =)

• SilverEmma

På första barnets dop ställde sig sambon upp och höll tal och la fram det som att han skulle fria till mig. Han avslutade med "när alla ändå är samlade vill vi passa på att bjuda in till ytterligare en tillställning nästa sommar..." alla drog efter andan... "då vi döper vårt nästa barn!" Knäpptyst...

Prästen bröt tystnaden och började applådera!  

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Mika86

När vi väntade andra barnet hade jag en bebiströja på mig o folk fattade
    med tredje barnet hade vi en storebror tröja på minstingen o INGEN fattade (det va 7 personer)
    en sa "storebror" ja det fanns ingen med blivande storebror sa jag o ändå fattade de inte

• Anonym

Vi bjöd in på midag och som avslutning så fick alla ett paket som inehöll en inramad ulbild på liten i magen men dom kliade sig lite i huvudet och mamma sa att varför får vi en bild på *** (vårt första barn) men sen fattade hon och skrek att du är med barn!

Första gången var vid allahjärtansdag och då gav vi alla en chokladask där vi petat in ulbilden och det blev oxå lite funderingar innan slanten trillade ner.

• Rose-Marie

Det var lagom till jul då det var dax att berätta. Så vi satte ett jul rim på varje paket som rimmade på att vi skulle ha en till.

Tilda 080128 Oliver 090709
  • PernillaWaxin

När jag berättade för min mamma att vi skulle få ett till barn så var jag hemma hos henne för ja hade fått eksem på magen som jag viölle att hon skulle kolla (mamma jobbar inom sjukvården). Hon låg i badkaret när jag kom och drog upp tröjan och där hade jag och min man skrivit HEJ MORMOR! Mamma grät och slängde sig ur badkaret :D

Svar på tråden Hur berättade ni att ni väntade barn nr 2?