Fyra kejsarsnitt, läge för bukplastik? Bilder finns...
Ja, så här ser jag ut efter fyra kejsarsnitt *lessen*....
Med de tre första så gick magen tillbaka bra och återfick sin form hyfsat men den denna gång har jag fått värsta hängbuken och hela magen har liksom stannat av och ser ut som att jag är i femte månaden fortfarande minst. Min lilla bebis är snart 4 veckor och jag tror inte magen kommer gå ner mer än så här. Tidigare har magen åtefått sin form efter typ två veckor och mycket av detta är lös hud/häng, förutom möjligen övre delen av magen som förhoppningsvis minskar när jag gått ner de kilon jag tänkt, vilket är typ fem. Har gptt ner ungefär 10 sedan graviditeten då jag samlade på mig mycket vatten.
Gjorde en bukplastik efter de två första barnen som är tonåringar idag, då hade jag ungefär samma fast inte lika illa som nu, men trodde då inte att jag skulle ha fler barn förrän jag träffade min nuvarande man och vi så gärna ville ha barn ihop! De två senaste är alltså fyra år och nyfött.
Så - funderar på bukplastik igen! Har fortfarande avslag men magen är mjuk och inte direkt svullen. Antar att detta inte är något som landstinget betalar? Har hört att vid ett häng på 4-5 cm kan man visa upp sin mage för bedömning hos landstinget och ett så stort häng har jag ju faktiskt!
Hur snabbt kan man ens fundera på bukplastik efter ett kejsarsnitt, någon som vet?