• Jalica

Solsemester runt mars?

Vi är två familjer som tänkt åka på solsemester till våren runt mars nånting....
    Själv har jag aldrig varit på någon solsemester.
    Vart åker man då vid den årstiden?
    Det får inte bli någon dyr resa utan så "billigt" som möjligt :o)
    Barn i tidig tonåren ska följa med.
    Någon som har lite tips att dela med sig av.

• Svar på tråden Solsemester runt mars?
  • Lindreas

Jag har inte varit där själv, men jag skulle tro att Gran Canaria kan vara något för er då. Det man ska tänka på är att vattnet inte är så varmt, men att temperaturen i luften är behaglig. Annars kan jag tänka mig Egypten eller liknande. Hoppas ni hittar något bra!

• Badfantasten

Planerar också resa April/Mars. Asien är ju alltid toppen men det blir det inte för oss denna gång.
     Hur jag än letar så lutar det åt Egyptien. Jag måste ha värme och sol. Turkiet, Kanarieöarna är inte så varmt då enl. sidorna jag läst på (många...)
    Trevlig resa, vart det än blir..???

Någon mer som har ngt annat Tips!???

• Elli47

Egypten är varmt i mars. Du får räkna med minst 6 timmars flygresa från Arlanda för att få värme i mars. Jordanien är ett fantastiskt land som jag verkligen rekommenderar till alla, Apollo har charterresor dit.

• Lilas

Jag var i Marocko i mitten av mars i år och det var varmt, det var ju inte 40 grader men
    mycket behagligt att ligga vid poolen och sola. Vi badade dock inte i havet (men såg folk
    som gjorde det, så det gick iaf:)) Mycket billigt land och inte så jättelång flygtid heller.

Thailand är
    ju annars underbart men då är det ju ca 12 timmars flygtid, och blir betydligt dyrare, och så kanske man
    inte vill flyga så pass långt för bara en veckas semester med tidsomställning osv.

• Gladskit

Vi var i Egypten i mars i år och hoppas komma iväg vid samma tid nästa år. 28-30 grader varmt i luften och 26-27 o vattnet. Underbart! Och inte jätte-jätte-dyrt heller.

Svar på tråden Solsemester runt mars?