• Anonym

4 månaders bebis, gravid igen!

Vi har 2 döttrar. En på 4 år och en som är 4 snart 5 månader. För ett tag sen uptäckte jag att jag är gravid igen. Vi vart båda chockade då vi använt kondom varje gång efter förlossningen. Jag är väldig splittrad, vet inte vad jag vill.. Är nu i vecka 7 så tiden pressar en också. Ena dagen vill jag inget hellre än att behålla och nästa känns det som att det skulle vara bäst att göra abort. Behåller vi så kommer det skilja ungefär exakt 12 månader mellan dom små och stora tjejen kommer vara 5 år.

Kan inte ni som fått barn tätt berätta lite hur det har varit? Gärna om ni haft en större också..

• Svar på tråden 4 månaders bebis, gravid igen!
  • hon mot strömmen

Har en på 7,6 och 2 år. De två äldsta har stor glädje av varandra. Fördelen har varit att jag bakade ihop deras rutiner på samma tidpunkt. Först den ena sedan den andra. Det har gått överlag bra.

Tycker det är nästan förstor åldersskillnad mellan den mellersta och yngsta. Men samtidigt bra för de stora är självgående i nästan allt. Sedan så har du ju klarat av småbarnsåren  med alla samtidigt i princip.

• Anonym (13 mån)

Jag har 13 månader mellan mina barn. Barnen har två halvsyskon på pappans sida som då bodde hos oss 5 nätter varannan vecka. De var då 5 resp 8 år när minstingen kom.

Det har periodvis varit väldigt tufft att ha barn så tätt, men för mig blev det kanske lite extra jobbigt då jag har fått ta hand om dem ensam sen de var 3 resp 16 månader. Men, det finns både för och nackdelar med det mesta och i regel hittar man ju sätt att lösa de svårigheter som uppstår!

Jag förstår att du känner dig chockad och omtumlad över att vara gravid igen! Hoppas du snart känner att du vet hur du vill göra. Att göra en abort var aldrig ett alternativ för mig så jag behövde åtminstone inte grubbla över det...
    Lycka till!

• Ailajk

Hej.

Jag har 12 månader och 9 dagar mellan mina två flickor. ( Dags att uppdatera profilen jag vet ) Det är jobbigt ibland men de har stor glädje med. Först trodde jag att jag skulle gå under då min första dotter var väldigt krävande som bebis men med den lilla är det inte alls samma sak. Hon blir så aktiverad av att titta på sin storasyster och de busar och har sig. Var faktiskt inte såååå jobbigt som jag var beredd på, sen finns det ju alltid stunder man önskar man kunde klona sig eller nåt

• Anonym

hej jag har 15 månader mellan mina söner, den äldsta är 2,5 o yngsta 1 om några dagar. väntar ni 3:e. visst de har varit tufft men jätte roligt då dom leker väldigt bra tillsammans.
    Ett stort lycka till!

Svar på tråden 4 månaders bebis, gravid igen!