"passa på innan bebisen kommer!"
Jag är gravid i 7e månaden med mitt första barn, på senare tid har det börjat hagla kommentarer från andra föräldrar!
Kommentarer som "passa på att sov medan du kan, det blir inge av med det sen!" "passa på att vara med varandra, det kommer ni aaaldrig hinna sen!" "haha, graviditetskilona kommer aldrig försvinna!" och så vidare..
Jag kan inte låta bli att bli jävligt irriterad över dessa fina "tips"
Det enda jag hör är bittra föräldrar!
Det finns bebisar som sover bra på nätterna, och nog fan kan man hitta tid för varandra. Graviditetskilona kan man visst träna bort, det handlar om vilja och en jävla massa självdiciplin.
Jag och min sambo räknar inte på något vis med att få en enkel bebis som sover 9 timmar i sträck och som roar sig själv om dagarna, absolut inte. Men vad tror folk egentligen? Tror dom att man inte fattar att en bebis är krävande?
Vi kämpade länge och väl med att bli gravid, så vi ser faktiskt fram emot att vakna på nätterna, byta bajsblöja eller vad det nu kan vara för jobbigt som alla gnäller om.
Ni som ger dessa fina tips, hur tänker ni innan ni delar ut dom? Många gånger tycker jag mig höra en gnutta skadeglädje i sättet dom säger det..?