Piercing kurs i stockholm
Hejsan!!
Det är så att jag undrar om någon känner till någon piercing kurs i stockholm..
Vill börja tattuera och pierca och undrar om man kan utbilda sig inför detta!!
tackar för svar
Hejsan!!
Det är så att jag undrar om någon känner till någon piercing kurs i stockholm..
Vill börja tattuera och pierca och undrar om man kan utbilda sig inför detta!!
tackar för svar
Vad jag har hört måsta man gå som lärling på en tattuerings eller piercingstudio i många år innan man får köra eget.
Ring runt till olika piercare och tattuerare och fråga hur de har gjort.
Finns väl inga regler som säger att du inte får köra eget ändå.
Min bästa vän piercar på heltid nu och hon pratar alltid om att branschen är så jobbig och att det är en sån konstig attityd mot andra och särskilt nya eller nyfikna.
De flesta börjar med att pierca sig själv och sina vänner hemma och struntar helt i vad proffessionella säger och rekommenderar för att sedan gå vidare till att bli lärlingar, fast då har de redan samlat på sig så mycket kunskap och rykte att det inte riktigt är upplärning.
Om du vill bli lärling som kille så behöver du ha goda vänner i branschen, om du är tjej så är det samma sak som gäller eller att du är snygg. Om du kan tänka dig att ligga med någon för att få en chans så är det tyvärr ett plus.
Jag är tjej och som tur är att jag har vänner inom branschen fiiuuuu
tackar för svar!!!
Hej hej.
Jag är en utbildad piercer som har lyckats bra.
Jag tycker du ska gå runt och presentera dig personligen och prata med dom i studion istället för att ringa runt. Dom är inte alltid så elaka som dom ser ut *ler*
Har du bilder/motiv som du ritat så ta med dom, det är alltid ett plus i kanten, och försök att inrikta dig på antingen tatuering eller piercing till en början.
MVH/ Pieca
Tackar :)
Har hört talas om en kurs som ska starta nere i Malmö och Göteborg, de erbjuder tydligen lunch och logi under kurstiden och verkar väldigt seriösa. Kolla in deras hemsida: www.piercingcourse.se
Har själv kollat upp lite om kursen och måste erkänna att jag är ganska sugen på att ta den själv. Förutom att dom har både nationella och internationella studios i ryggen så har dom nåt som dom kallar "nurse talks", alltså en hel dag där en sjuksköterska kommer och undervisar. Och bor man långt ifrån Malmö så ingår logi och dessutom så står dom för lunchen. För allt som ingår i priset tycker jag det verkar vara mer än värt det!