• Anonym (marie)

Han försöker göra mig svartsjuk, varför??

Min förra kille var min stora kärlek och han sa att jag var hans. Vi hade ett uppehåll (efter 3 år ihop) och en tjej han träffat i bara några veckor blev gravid direkt och ville behålla det och han kände dåligt samvete och ville inte lämna henne gravid så de fortsatte tillsammans men han sa till mig att det aldrig kommer att bli någon som vår kärlek slår och han hoppades att jag fanns där när barnet är fött och hunnit bli några år då han kan gå vidare till vår framtid.

Han bröt mitt hjärta och jag sa att jag förmodligen inte kommer att finnas där då utan kommer nu att gå vidare. Han godtog inte de utan sa att han trodde vi skulle höras av i framtiden vilket fall. Där avslutades vår kontakt helt och sedan dess så har han försökt göra mig svartsjuk genom att lägga upp bilder på facebook på dom där de ska se så glada ut (hon känner till mig men tror inte han är kär i mig längre) och saker vi pratat om att göra ihop senast lägger han upp bilder att de gjort istället osv. Hur löjligt som helst. Jag känner honom och han är så genomskinlig på de där sättet.

Men VARFÖR vill han göra mig svartsjuk?? det var hans val det han gör nu!
    Vad tror ni??

• Svar på tråden Han försöker göra mig svartsjuk, varför??
  • Hannis28

Sluta plåga dig själv med att titta in på hans facebook sida. Radera honom från din fb-sida och gå vidare. Visa honom att du är stark och att du har ett liv även utan honom. Jag vet att det säkert gör jätte ont och du kanske hade önskat att det fortf hade vart ni men nu valde han att göra så här och det finns inget du kan göra för att ändra på det, så en engång sluta plåga dig själv. Ta en dag i sänder och gå vidare framtiden är ljus även för dig. Lycka till!

• Anonym (hej)

Håller med förra! Sen tror jag inte att han försöker göra dig svartsjuk, uatn det är slumpen plus att du refflekterar det till att han försöker göra dig svartsjuk. Gå vidare nu istället!

• Anonym

Ja ibland tror jag att man, mänsklig som man är, läser in lite för mycket i saker och ting. Som ex adet här med att han gör saker med sin sambo som ni talat om, SJÄLVKLART! Vem gör inte så? Jag och mitt ex pratade ex om att vi skulle resa runt på Nya Zeeland och åka linbanorna där, men det blev aldrig av. Men drömmen för mig fanns ju kvar och för några år sedan gjorde jag den här resan med min nya sambo.

• Anonym

Dessutom är han kanske jättelycklig och kär i den här kvinnan nu, även om han inte kände så i början.  Om ni inte pratar med varandra så kan du ju heller inte veta hur känner och tycker idag. SLuta gå in och titta på FB istället.

• Anonym

Jag tror att han gått vidare med sitt liv. Om något av mina ex trodde att jag försökte göra dem svartsjuka när jag lägger upp bilder där jag och min kille ser lyckliga ut, så hade jag skrattat läppen av mig. Sen hade jag tyckt att de var väldigt sorgliga personer som tror en sådan sak.

Klart att det känns bättre för dig att tro att hans liv fortfarande kretsar kring dig och att han tänker på dig varje gång han lägger ut en lycklig bild på familjen. Men jag tror ärligt inte att han gör det.

• Anonym

Hur lång tid har gått sedan ni pratade sist? När gjorde ni slut?

• Anonym

Men vilken egoistisk och efterbliven skitstövel. Du överväger väl inte att vänta på honom?!
    Klipp trådarna. Sluta upp att gå in på hans facebooksida och ignorera hans kontaktförsök.

• Anonym (marie)
    Anonym skrev 2010-09-05 11:55:54 följande:
    Hur lång tid har gått sedan ni pratade sist? När gjorde ni slut?
    vi gjorde slut 2 månader sedan.
  • Anonym
    Anonym (marie) skrev 2010-09-05 12:25:44 följande:
    vi gjorde slut 2 månader sedan.
    Oj, men då får jag inte ihop det riktig. Då är hon alltså inte gravid i v 8 ens då? Har han träffat den andra kvinnan i knappt 2 månader bara?
  • Anonym

Du tänker väl inte finna dig i att vara hans plan B?
    Det han säger till dig är ju med stor sannolikhet bara snack för att få dig att göra det han vill (d.v.s. ställa upp när han vill). Hur vet du att han inte säger samma kärleksövertygelser till henne? De verkar ju uppenbarligen lyckliga. Och jag lovar dig att de ligger med varandra o.s.v.

Finn dig inte i hans skit! Du förtjänar så mycket mer. Jag förstår inte ens att du har övervägt att vänta på honom, med tanke på vilket kräk han är.

Det är din tur att göra honom svartsjuk, och den bästa hämnden är ALLTID att vara lycklig. Klipp kontakten helt. Totalt. Hitta den rätte. Var glad! Glöm den där fånen helt.

Svar på tråden Han försöker göra mig svartsjuk, varför??