• lillsnurpan

vad bör man tänka på vid dop? Alltfrån dukning musik mm

Ska snart ha dop. Vad bör man tänka på att köpa in vid dop? Hur dukar ni, vad för dekoration? Har alla egen ingång och utgångsmusik. Vi ska ha en solist som sjunger "when the children cry" vår son älskar hårdrock av någon konstig anledning! Brukar solister sjunga mer än en låt?

• Svar på tråden vad bör man tänka på vid dop? Alltfrån dukning musik mm
  • anju79

Kolla på dopguiden.se. Bra sida med tips.
    Jag vek mina egna dopservetter, ser ut som en dopklänning/skjorta. Kolla under dukning.

Solisten kan sjunga mer än en låt. Är det bara ni som har dop den dagen eller är det andra familjer?

Vi beställde en jättefin tårta med avtryck av hans fötter:) Till mat hade vi exotisk planka.

En låt som är så fin till dop är Välkommen till jorden (kolla youtube). När vår dotter döptes var det en stor familjegudtjänst o 4 barn som döptes. När sonen döptes var det 2 barn så vi hade inget "eget" dop.
    Göra egna dopagendor till kyrkan? Band till dopklänningen? Framkalla foto på barnet o ha på borden vid lunchen?

Jag kan inte komma på mer just nu:)

• Coca cola light

Vi hade dop för vår son för snart 1 år sedan och det blev ett mycket lyckat dop. Vi dekorerade borden med vita dukar samt löpare av presentpapper. Vi kapade rullen på mitten och fick löpare som var ca 30 cm breda. På varje bord var det tända ljus med blå värmeljus. Jag hade gjort små barnskor i papper och ställde ut ett eller två par på varje bord. På varje bord fanns också en folder med info. om vår son, hans namn, berättelse om när han kom till världen, kort på honom samt lite annan info. Mycket uppskattad! Vi beställde servetter med hans namn. Bifogar en bild på vår dukning.

Vi lagade en köttfärsgryta/soppa med potatis i. Billigt och mättande samt väldigt lätt att göra för många människor. Vi bjöd på färskt bröd till samt supergod tårta.

Vår solist sjöng två sånger, Handens fem fingrar samt Prins Noel.  

• Delfinis

vad fint det ser ut , gjorde du dom små ´skorna´själv?de var ju jätte söta...var beställde du servetterna

• OJA77
    Coca cola light skrev 2011-01-02 00:43:05 följande:

Vi hade dop för vår son för snart 1 år sedan och det blev ett mycket lyckat dop. Vi dekorerade borden med vita dukar samt löpare av presentpapper. Vi kapade rullen på mitten och fick löpare som var ca 30 cm breda. På varje bord var det tända ljus med blå värmeljus. Jag hade gjort små barnskor i papper och ställde ut ett eller två par på varje bord. På varje bord fanns också en folder med info. om vår son, hans namn, berättelse om när han kom till världen, kort på honom samt lite annan info. Mycket uppskattad! Vi beställde servetter med hans namn. Bifogar en bild på vår dukning.

Vi lagade en köttfärsgryta/soppa med potatis i. Billigt och mättande samt väldigt lätt att göra för många människor. Vi bjöd på färskt bröd till samt supergod tårta.

Vår solist sjöng två sånger, Handens fem fingrar samt Prins Noel.  

Åhhh vad fint det blev. Ska ha dop för min lilla prins nu i februari och är i full gång att försöka hitta på nåt fint att duka med. skorna är så himla fina. Finns det någon mall som man kan utgå ifrån för att göra dem?? Blev lite sugen på att försöka...;)
  • Coca cola light

Skorna gjorde jag själv. Tog ganska lång tid så börja i tid:) Jag önskar att jag hade kunnat lagt ännu mer tid på dem för att hitta fina papper och dekorerat dem bättre men jag började helt enkelt för sent. Här kan man hitta mönster till både flickskor och pojkskor.  http://www.lovebugscrapbooking.com/forum/viewtopic.php?t=5043

Servetterna minns jag ej vad jag beställde ifrån men det finns massor av sidor så det är bara att leta.

Svar på tråden vad bör man tänka på vid dop? Alltfrån dukning musik mm