• Anonym (dricker.)

Ont över allt...

Ville bara höra med andra, om det är en "vanlig biverkning" att få jätteont i musklar och leder, dagen efter mna har druckit alkohol? Brukar dricka 1 fl. vin och några öl åt gången, 2 dagar/ veckan. Eller kan det vara en annan sjukdom som förstärks när man dricker?

• Svar på tråden Ont över allt...
  • Anonym (Malin)

Omöjligt att svara på. Du kan ju "studera" dig själv. Drick alkohol en dag, skriv i en bok hur du mår dagen efter. Drick inte alkohol en dag, skriv i en bok hur du mår dagen efter. Efter några dagar, jämför. Har du oftare ont då du druckit? Då kanske det finns ett samband.

• Anonym

Om man har druckit under en lång period, så kan ett abstinens besvär vara skakningar, svettningar och att man får muskelkramper..och även eptilektiskt anfall.. så JA..

• Anonym (dricker.)

Okay, tack...

• Anonym (dricker.)
    Anonym skrev 2010-09-05 13:38:42 följande:
    Om man har druckit under en lång period, så kan ett abstinens besvär vara skakningar, svettningar och att man får muskelkramper..och även eptilektiskt anfall.. så JA..
    Jag skakar inte, svettas inte, har inga kramper inte, dricker fredag och lördag, och inte mera än det jag skrev, men jag får kraftigt ont i leder och musklar, som en stor ömhet, eller "träningsvärk" känns det som.
  • kakmamman
    Anonym (dricker.) skrev 2010-09-05 13:45:55 följande:
    Jag skakar inte, svettas inte, har inga kramper inte, dricker fredag och lördag, och inte mera än det jag skrev, men jag får kraftigt ont i leder och musklar, som en stor ömhet, eller "träningsvärk" känns det som.
    Man behöver inte ha alla symtom ;).. när alkoholen går ut kan man reagera olika.

Om inte annat kanske du har sovit på ett sätt som du annars kanske hade vaknat av ;)!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym

Du kanske är ute och dansar samtidigt som du dricker, så det kanske är träningsvärkFlört

• Anonym

Har hört flera säga att de får "ont i kroppen" när  de har druckit rödvin och det sägs att det kan bero på "slaggprodukter" i vinet, men om det är sant vet jag inte. 

• Anonym

Uttorkad? Testa Resorb. Mirakelmedel trots sitt sipmla innehåll bestående mest av salter och socker. Finns på Apoteken. Du kan också ha magnesiumbrist. Får man lätt om man dricker mycket alkohol eller coca cola. På mig brukar det börja med något träningsvärkslikt i vaderna.

• Anonym (dricker.)

Dricker alltid mycket vatten, blir ju så törstig. Under de dagar jag inte dricker minskar symtomen, men försvinner inte helt. Dansar inte äns när jag druckit.. Magnesiumbrist? Låter interessant, skall prova äta mat med mycket sådant. Tack för svaren.

Svar på tråden Ont över allt...