• e1983

Kläder till bebisen på BB?

Har börjat fundera lite vad man ska ta med sig i BB-väskan.
    Gällande mig själv känns det ganska lugnt men jag har verkligen ingen aning vad för slags samt hur mycket kläder man ska ta med sig till bebisen?

Tar gärna emot lite tips för inspiration! Glad

• Svar på tråden Kläder till bebisen på BB?
  • Kazeer

Det kan gå åt ett par plagg per dag, om det vill sig illa med blöjor som läcker och en bebis som kräks.

Mina barn har legat på neonatal och jag har för enkelhetens skull använt kläder därifrån, eftersom jag inte har behövt tänka på tvätt. Vet inte om man får låna kläder på BB. Det har i alla fall varit body/tröja (helst omlott), långbyxor, strumpor och mössa.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • lillamy 82

våra killar har barit klädda i bb-kläder fram till hemgång, tycker det har varit bekvämt så man slipper komma hem med väskan full med tvätt, men, det är ju olika hur man vill ha det. Tror vi haft med oss nån pyjamas/dress och en body (satsa på omlottmodell, inget kul att behöva trä över huvudet i början) och mjukisbyxor. Ta med en mössa, många bebbar ska ha det även inomhus de första dygnen och bb-mössorn är inga höjdare =)

Lycka till!

ta förresten med ett par badtofflor åt dig själv, det har jag glömt båda gångerna och verkligen saknat!

• merenwen

Enligt den information som jag har fått så får man låna kläder till bebisen på BB. Så du behöver bara ett set för hemfärd.

• BebisiFebruari

vi hade med 3 body's, 3 par byxor, en tunn mössa och 2 par strumpor.
    max är född på morgonen och vi stannade 2 nätter

det beror helt på om man har en bebis som kräks eller om blöjorna läcker

där vi födde fanns bara en liten omlott tröja och en tjock mössa man fick på förlossningen sen fick man använda sina egna kläder eller omlott tröjorna som fanns, vilket jag tyckte va liet kallt att bara ha den.

• kodoktorn

Det beror på vilket landsting eller sjukhus man tillhör. Här har vi fått info om att vi ska ta med kläder eftersom de knappt håller med det längre. 
    Ta med någon omlottbody, något par byxor med eller utan fötter, strumpor, mössa, pyjamas och ytterkläder till hemfärden. 

• sarsparis

Måste ni ta med egna kläder? isåfall säger jag att ni behöver många ombyten för säkerhetsskull. min son hade bara sjukhuskläderna och glad är jag över det, för han bajsade ner sig hela tiden, vi fick byta kläder säkert 6-7 ggr/dag. Dessutom är det inte speciellt kul att ställa sig och tvätta det första man gör när man kommer hem.

Vi hade bara med oss kläder för hemfärd samt en egen filt. Nästa gång tänker jag nog ta med egen pyjamas som gör blöjbyten lättare på natten.  

• Rosa socka

Här i Norrbotten så får man låna kläder till bebisen så vi tog bara med kläder till hemresan och en pyjamas åt honom, det räckte gott och väl

❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
Svar på tråden Kläder till bebisen på BB?