Jag har varit i Marmaris o Icmeler tre år på raken, o jag tycker att det är jättefint där - finns något som passar alla; barnfamiljen, vuxna, ungdomar o äldre!
Icmeler är en lite mindre ort, men ändå med gott om restauranger o shopping. Stränderna är fina tycker jag!
Några minuter därifrån med dolmus (minibuss), taxi eller taxibåt ligger Marmaris, som är lite större o har ett rikligare uteliv samt ett större utbud av restauranger o affärer.
Stranden är flera km lång, o är finare på vissa ställen, o mindre fin på andra.
Mestadels fin dock tycker jag, den är ju så himla lång så det finns ju massor av ställen att välja bland!
Den är dock rätt smal, så stolstolarna står tätt på de flesta ställen!
Jag har även varit i Alanya ett par ggr, o tycker om det också, men Icmeler är klart favoriten o mitt lilla paradis på jorden
Fritidsresor har resor dit, o även Detur o Apollo.
Jag har rest med Fritidsresor två ggr till Marmaris/Icmeler o en gång till Alanya, men vi har endast bott på s.k medelklasshotell så jag har inga större erfarenheter av de stora All Inclusive-hotellen då jag inte direkt är något fan av AI.
Men jag har ju gått/åkt förbi en del av Fritidsresors hotell när jag har varit där, så jag vet ju hur de ligger o sådär.
Har ni tänkt er nå't finare/lyxigare, eller mer någon s.k semesterby som Blue Village?