• Caribe

Tacksam för tips Turkiet?

Hejsan,

Jag har fått uppgiften att boka en resa för släkten (vuxna+småbarn).

Det skall vara en all inclusive resa med Fritidsresor till Turkiet!

Jag vet inte mkt om Turkiet och jag skulle bli jättetacksam för tips om vilken ort i Turkiet som är mysigast, tips på vilka av Fritidsresors all inklusive hotell som är bra?

Vi prioriterar fina stränder, pooler, god mat, underhållning på kvällarna

Som sagt mkt tacksam för tips?

• Svar på tråden Tacksam för tips Turkiet?
  • esmeral

Jag har ingen stor erfarenhet av Turkiets alla resmål, men vi var i Side i juni nu i år. Vi valde det stället för att det var fina stränder och speciellt den västra som är långgrund.
    Vi fastnade verkligen för Side, lagom stort och jättefint.

Vi bodde inte på något allinclusive den gången, men till nästa sommar har vi bokat 2 veckor på Can Garden Resort genom Fritidsresor.
    Vi hoppas att det hotellet är bra och att vi får 2 lika underbara veckor nästa sommar Glad

Lycka till med hotellsökandet!

• Badfantasten

Tänkte resa i mitten utav April. Vädret? Ser ut på visa sidor att det inte är så varmt då i Turkiet, och det är ett måste: Sol, bad. Kanske bättre m. ex Egyptien då. Någon som vet?

• Caribe

Tack för svar - fler tips? Undrar speciellt över tips på bra all inklusive hotell med fritidsresor?

• mia maria

Jag har varit i Marmaris o Icmeler tre år på raken, o jag tycker att det är jättefint där - finns något som passar alla; barnfamiljen, vuxna, ungdomar o äldre!

Icmeler är en lite mindre ort, men ändå med gott om restauranger o shopping. Stränderna är fina tycker jag!
    Några minuter därifrån med dolmus (minibuss), taxi eller taxibåt ligger Marmaris, som är lite större o har ett rikligare uteliv samt ett större utbud av restauranger o affärer.
    Stranden är flera km lång, o är finare på vissa ställen, o mindre fin på andra.
    Mestadels fin dock tycker jag, den är ju så himla lång så det finns ju massor av ställen att välja bland!
    Den är dock rätt smal, så stolstolarna står tätt på de flesta ställen!

Jag har även varit i Alanya ett par ggr, o tycker om det också, men Icmeler är klart favoriten o mitt lilla paradis på jorden
    Fritidsresor har resor dit, o även Detur o Apollo.

Jag har rest med Fritidsresor två ggr till Marmaris/Icmeler o en gång till Alanya, men vi har endast bott på s.k medelklasshotell så jag har inga större erfarenheter av de stora All Inclusive-hotellen då jag inte direkt är något fan av AI.
    Men jag har ju gått/åkt förbi en del av Fritidsresors hotell när jag har varit där, så jag vet ju hur de ligger o sådär.

Har ni tänkt er nå't finare/lyxigare, eller mer någon s.k semesterby som Blue Village?

• mia maria
    Badfantasten skrev 2010-09-06 14:29:08 följande:
    Tänkte resa i mitten utav April. Vädret? Ser ut på visa sidor att det inte är så varmt då i Turkiet, och det är ett måste: Sol, bad. Kanske bättre m. ex Egyptien då. Någon som vet?
    Vädret är nog väldigt ostadigt i april, men är det väl fint så har jag hört folk som har haft ca 25 grader i solen.
    Dock har jag sett på foton att folk går omkring i jeans o långärmat då de har varit där i april, så det går ju kanske inte att jämföra med juni-sept när det kan vara riktigt varmt.

Så det är nog lite av en chansning att åka i april tror jag - gå in på nå'n resesajt o fråga folk som har varit där i april, eller hör med en resebyrå vad de rekommenderar!
Svar på tråden Tacksam för tips Turkiet?