resa till miami??
nån som vart i miami och kan ge lite tips på bra hotell (gärna nära miami beach) - reser med barn och gärna billiga å bra flygstolar.
även sevärdheter :)
nån som vart i miami och kan ge lite tips på bra hotell (gärna nära miami beach) - reser med barn och gärna billiga å bra flygstolar.
även sevärdheter :)
Bodde ej i Miami utan i Fort Lauderdale som vi verkligen älskade. Bodde där på hilton, väldigt fint.
Vi var inne i Miami och det var mer tempo där.
Utflykter: Everglades, Key West, Delfin Center, Kennedy Space Center, Sawgrass mall, Båttur på kanalerna.
Jag letar alltid hotell på tripadvisor.
www.tripadvisor.com/Hotels-g34438-Miami_Florida-Hotels.html
Vi var där i somras och bodde en natt på Days Inn south beach - dyrt, skitigt, och massa saker som inte funkade på rummet. Bytte rum tre gånger innan vi gav upp och tog det sista...
För övrigt tyckte vi att det räckte med en dag i Miami, bara för att ha sett det när man ändå var i Florida. Resten av Florida var mycket bättre och mycket billigare!
När det gäller sevärdheter tänker jag mest på de som finns lite längre bort, och kräver hyrbil, och gärna att man byter boende. Ex: Florida keys, Everglades, Kennedy space center, Disneyworld, Sea world, de fina stränderna, etc.
Jag personligen blev besviken på Miami och föredrar norra Florida. På hela Collins Avenue och Ocean Drive ligger hotellen tätt och det är nära till stranden. Vill inte påstå att området i sig är speciellt barnvänligt och jag upplevde shoppingen som dyr jämfört med övriga Florida och det var jämförelsevis dyrt i Miami att bo, äta och dricka jämfört med t.ex Orlando och Daytona.
Vi åkte på Duck tours när vi var i Miami - turistigt - men kul!
www.ducktourssouthbeach.com/home2.htm
vi bodde bara två dagar i Miami - men det räckte - tycker det finns så mycket mer att upptäcka i Florida, västkosten är mycket fin med fina ständer!