• Elips

Sätta pris på begagnade barnkläder - loppis?

Hej,
    jag har lyckats få bord på en eftertraktad barnklädesloppis och har stora problem med hur jag ska prissätta kläderna. Några förslag. Jag har inte varit på någon loppis själv och har ingen aning. Jag har väldigt varierade grejer och några är från 2006. Vad kan man ta för säg en body från lindex/h&m/kappahl? De är ju fortfarande fina men det syns ju att de är begagnade. Kan man ta 20 10? Jeans 40:- ? Märkeskläder som oxå är fina men begagnade?

Synpunkter från mer erfarna mottages tacksamt!
    Tack tack!

• Svar på tråden Sätta pris på begagnade barnkläder - loppis?
  • soda

Jag både köper och säljer mycket på loppisar  och man vill ju göra riktiga fynd på loppisar!
    Jag säljer nästan alla kläder för 5:- om det är något jättefint kanske 10 och ytterkläder 20-50:-
    Och jag brukar faktiskt inte ha mycket kläder med mig hem, vilket är jätteskönt

Och märkeskläder brukar jag sätta ut på tradera, då man får mycket mer för dem där. För ska man sälja märkeskläder på loppis måste man sälja dem väldigt billigt, för som sagt, folk vill ju fynda

• Cia o krabaten

Vill du bli av med kläderna? Sätt billigt.
    Kan du tänka dig att ta hem kläder igen så kan du sätta lite högre.
    Jag skulle nog lätt betala 10:- för en body men fundera om det var värt 20 om du fattar min tanke.

Man åker ju på loppis för att det är billigt. Ju billigare desto mer lär du sälja.
    Jag har varit på 3-4 barnklädesloppisar och då låtit bli att köpa tex fina POP kläder för att de är för dyra.
    Kommer man över 100:- på en loppis så skiter iaf jag i köpet. 

• Nyfiken gul

folk vill fynda så sätt låga priser!

Jag köpte en helt ny 2-pack body på rean på Lindex för 25 kr, då kanske du förstår nivån på loppispriserna.

Sist jag var på loppis här i byn fick jag en hel ICA-kasse fullpackad med barnkläder och jag betalade inte mer än 100 kr för hela kassen och det var säkert 20-25 plagg...

Om du har mycket kläder kan det också vara en grej att sälja i enhetspris... tex 5 bodys för 20 kr....  3 jogginbyxor för 15.... .Kanske ett set med munkjacka och byxa för 15 kr osv osv....

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Lördagkväll

När jag sålde mina saker tog jag 10spänn för en tshirt, 15 för tröja, om den inte var ytterst lite oanvänd då kunde den kosta 30kr, jeans 20-30kr beroende på slitage osv.. Jag blev bara glad av att bli av med allt så jag tog inga okkerpriser men inga superlågapriser heller

Svar på tråden Sätta pris på begagnade barnkläder - loppis?