• Veronika07

Hur länge satt era tejpstripar efter kejsarsnittet?

Som rubriken lyder. Jag blev snittad den 18 aug och när jag åkte hem efter två dagar sa läkaren att jag skulle låta dem sitta tills de ramlade av men det är inte en ända som har lossnat så jag bara undrar hur länge de ska sitta?

• Svar på tråden Hur länge satt era tejpstripar efter kejsarsnittet?
  • Kasihi

En sköterska på BB sade till mig at den kunde få sitta tills den lossnade av sig själv. Medan en sjuksköterska på BB sade att jag gärna kunde plocka bort den efter 7-9 dagar då det kan bli "glapp" i tejpen och komma dit vatten och det är bättre om det är torrt. Så jag tog bort den på dag 9 efter snittet ca.

• lill linda 82

jag blev snittad -06 o min tejp tog de bort på 3dje dagen efter snittet och då fick jag ny tejp efter de kollat på snittet o så. sen fick jag åka hem på 7de dagen o då sa dom att jag kunde ta bort den.

Mina goa barn: Steven 050525, Stella 060816, Stefanie 100308
  • Skogsflickan

Jag snittades en fredag och fick förband över såret. Lördag morgon tog dom bort förbandet och la på steristrip (sårtejp), söndag tog dom bort den och jag fick åka hem

• Veronika07

Jag ringde och hon sa att jag kunde ta bort dem då det hade gått 3 tre veckor sen snittet, men jäklar vad de satt fast! Skönt att bli av med dem iaf :)

• Skogsflickan
    Skogsflickan skrev 2010-09-07 02:13:58 följande:
    Jag snittades en fredag och fick förband över såret. Lördag morgon tog dom bort förbandet och la på steristrip (sårtejp), söndag tog dom bort den och jag fick åka hem
    glömde skriva att jag fick rådet att ha höga trosor...Alltså TANTtrosor men jäklar sååå sköna dom va! Det för att inte skava på såret/stygnen när det inte fanns ngt förband på
Svar på tråden Hur länge satt era tejpstripar efter kejsarsnittet?