• karinagumman

är ditt/dina barn döpt/a?

berätta gärna vad som gjorde att ni valde att döpa eller inte döpta

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är ditt/dina barn döpt/a?
  • Göteborgsbruden

Nej, eftersom jag inte är religös ser jag ingen anledning att döpa dom.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥¸.?°´¯)
  • banansmoothie

Nej, eftersom jag inte är religiös. Och även om jag vore det så tror jag inte på barndop.

• Becca1986

Min dotter är inte döpt. Kommer inte döpa mina framtida barn heller, varken min man eller jag är döpta, finns inga sådana traditioner i vår släkt. Skulle kännas fel och döpa dem, vill de göra det som tonåringar/vuxna så är det upp till dem. Inget jag har rätt att bestämma anser jag.

• stina k

Ja, jag tycker det är en fin tradition och även om jag inte är kristen så så tycker jag om kyrkan.

• Alcarinque

Nej, eftersom vi inte är troende. För oss var det ett enkelt och självklart val att låta bli.

♥ Alva 060307 ♥ Nova 100802 ♥
  • passau

vi är inte troende, men valde att göra dopet så dom inte behöver göra det som "stor" innan en ev. konfirmation. hade klasskompisar som gjorde det och alla tyckte det var jätte pinsamt... (att dom behövde göra det)

så vi valde att döpa dem, men gjorde det med präst vid havet... en lagom kompromiss för oss...

• karinagumman

Ja, vi är inte religösa men vill av tradition döpa och för att han ska ha lättare inför ev. konfirmation.. om nu det finns när han växer upp.... jag är inte döpt och vägrade döpas som tonåring och är därför inte konfirmerad..

Oskar ~ mammas favorit ~ född 12/1 2010
  • OHs mamma

Nej, vi är varken troende eller religiösa och vill ha så lite som möjligt med kyrkan att göra.

• Newbride2008

Nej jag har inte döpt min son, vi har däremot haft en namngivning. Vi är båda ateister så dels kan jag inte svara på i kyrkan att jag ska uppfostra honom enligt den kristna tron, eftersom vi inte kommer att göra det. Dels får det vara upp till honom själv vilken religion han vill tillhöra när han är vuxen, om han vill tillhöra någon religion alls. Det är något jag inte anser att föräldrar ska bestämma åt sina barn.

Svar på tråden är ditt/dina barn döpt/a?