• Drömmerintedrömmar

Ni som tagit tablett för att få mjölken försvinna efter förlossn.

Såhär ligger det till:

jag fick min flicka med kejsarsnitt i onsdags, då fick jag en tablett så att jag inte skulle börja producera mer mjölk, då jag gett flaska direkt från födseln. Har inte känt nånting i brösten förens nu, dem är stora och lite knölar i, lite ömma. hur var det för er? dem andra dagarna har dem känts slappa som att mjölken var borta...

• Svar på tråden Ni som tagit tablett för att få mjölken försvinna efter förlossn.
  • mariajohansson09

Hej! Jag ammade i två månader sen fick jag tabletter som jag började med förra måndagen. För mig är det olika från dag till dag, ibland "rinner det till" och ibland är det mjukt. Vad jag har förstått så tar det olika lång tid innan produktionen helt försvinner. En kompis till mig fick äta tabletter i flera veckor, och hon hade som du tagit tabletter direkt efter födseln.

• t0va

Jag började amma efter KS, dag 4 så beslutade vi att inte amma vidare eftersom han gick ner så i vikt. Då fick jag piller, den dagen när jag slutade hade jag ont i brösten och feber men dagen efter så gick det över. Jag fick medicin som jag skulle ta i 14 dagar, jag gjorde ett uppehåll med dem när jag opererades pga. förlossningskomplikation dag 7 men kände ändå inget och brösten slutade vara knöliga. 

Nu 2.5vecka efter förlossningen så är brösten "små" igen och jag kan ha mina gamla Bh:ar.  

• fjunis

Jag har inte ammat något av mina barn, har fått mjölkstoppande tabletter redan på BB. Båda gångerna rann mjölken dock ändå till efter ca 3-4 dagar, det tog mellan 2-4 veckor innan den försvann.

• Ziitoo

Födde dotttern med akut kejsarsnitt '09 och valde att inte amma så hon har också käkat ersättning från första stund. Jag fick mjölkstoppande tablett och hade turen att inget rann till efter någon/några dagar, hoppas på samma tur denna gång.

♥ Isabell 090304 ♥
Svar på tråden Ni som tagit tablett för att få mjölken försvinna efter förlossn.