Hur tidigt gör BM vanligtvis hinnsvepning när man är omföderska?
Sitter och kikar runt lite.
Många ser ut att ha fått hinnsvepning ca 2 veckor innan BF?
När jag födde sonen var jag tvungen att ha gått över 6-7 dagar.
Nyfiken på hur det är nu?
Sitter och kikar runt lite.
Många ser ut att ha fått hinnsvepning ca 2 veckor innan BF?
När jag födde sonen var jag tvungen att ha gått över 6-7 dagar.
Nyfiken på hur det är nu?
hmm jag undrar jag oxå..
jag ska till bm på torsdag och jag är beräknad till den 13 september...
JAg har inte BF förns 21 okt men blir nyfiken då jag har en son som är född 16 okt, vill ju inte att det blir där i dagarna... Och allra minst samma dag
Jag fick hinnsvepning i v 37+0 när jag väntade min andra son, och tror att det är tidigast för vad man kan förvänta sig. Fick det i samband med ett tillväxtultraljud där läkaren tyckte synd om mig som hade min son sons huvud så långt ner nerträngt.
Nu är jag i v 38+0 i morgon i min tredje graviditet, men tror inte att jag kommer få hinnsvepning denna gången tyvärr. Önskar dock att jag skulle få det då dennna bebisens huvud står lika långt ner Men det verkar mer som det beror på de läkare/bm som man träffar...
Nyfiken: Ni som fått hinnsvepning, hur snabbt kom förlossningen igång?
Gjorde hinnsvepningen vid 15,30 på dagen och 17,09 var han ute dagen efter.
Åkte in på förmiddagen vid 11 och fick lavemang för att det skulle starta ordentligt.
Jag fick hinnsvepning i vecka 38+0 och behövde inte ha någon särskild anledning mer än att det har varit en jobbig sista tid i graviditeten rent allmänt. Tyvärr hade den ingen verkan. Jag tror att man kan ha tur och träffa på en "snäll" bm som jag, för andra jag har nämnt saken för säger direkt att de inte gör hinnsvepning förrän allra tidigast vecka 40+0. Imorn har jag bf och ska tyvärr till en annan bm eftersom min är sjuk men jag tänkte fråga om en ny hinnsvepning ändå, hoppas hon är lika snäll. Lycka till med flirtandet!
Hej!
Jag ska hinnsvepning imorgon. Jag är i vecka 39+5dgr. Fickt tiggt till mig det förra veckan, hon ville inte göra det då utan att man skulle vara fullgången. I och med att hon inte hade någon tid varken på torsd(torsd 9/9 är min BF) eller fred. fick jagen tid "innan fullgången tid". Måtte det starta då.... ... måtte det fungera på mig.....
Ska följa ert råd när det gäller färdknäppen på det!
Håller tummarna!
jag försökte tigga mig till en sist hos bm. var då 38+6. men hon sa bara att när man har passerat bf så kan de göra det... deras policy helt enkelt...
så tror det beror helt på vart man bor, för en kompis som hör till annat landstinbg fick i v 37+0
Ja det verkar vara väldigt olika vart man bor och vilken BM man har
jag fick en hinnsvepning idag och är i vecka 37+6.. hoppas den hjälper. va 3 cm öppen och mjuk tapp med 1 cm kvar.
Jag fick en 10 dagar innan bf förra sommaren pga stor bebis och MYCKET vatten. Det gjorde ONT!!! Och jag är inte känslig... Skulle tacka nej om jag blev erbjuden det igen. Hade ingen verkan på mig. Ska ha nummer 3 i december...
En liten undrarn bara. Om graviditeten är normal och man inte ar någon särskild anlending som att man redan börjat öppna sig, väntar ett stort barn, har mycket fostervatten eller någon annan medicinsk förklaring som skulle motivera att få ut bebisen innan beräknat, varför är man då så angelägen om att göra en hinnsvepning?
Att det är tungt att vara gravid de allra sista veckorna är väl allmänt känt. Bebisen kommer ju när den är klar.
Jag har ett stort barn på gång.. inte extremt, men idag på BF(Som är idag) är bebis beräknad till 4200g. Det är nog mest att går jag över så växer barnet till sig ännu mer.
Var på BM-besök igår. Hon skulle göra en hinnsvepning, men kom inte till...hon nådde inte mer än att känna att Tappen var mogen. Bebis hade även gått från fixerad i förra veckan till fullt rörlig..... min BM trodde det var därför hon inte nådde. Huvudet tryckte liksom inte alls på *typiskt*
Har fått en ny tid med hinnsvepning inplanerad nästa vecka om inte bebis har kommit tills dess. Jag har gått över med mina andra 2 barn, så sannolikheten är att jag går över denna gång med.... *suck* Jag har haft kraftiga förvärkar länge nu med Nr3 och trott att det har varit på gång, men avstannat. Det känns som jag har gåt över tiden i ett par veckor redan.....