• ungkvinna81

ryanair är äckliga,grymmma och oprofessionella!!!!!!!

Hej! Jag är så jävla sur på Ryainair så att jag vill spricka!!! de är såååå jävla oprofissionella och dåliga på att ta emot och hjälpa resenärer!!!! Jag och min mamma som är 60 år åkte med de pga av jag får min behadling mot barnlöshet i en klinik där så hon följde med mig eftersom jag var nervös för min embryo transfer... på vägen till Stockholm tog jag o henne var sin handväska som inte överstiger 10kg enligt deras reglar, vi passerade kontrollen utan problem och allt annat var instoppad i vår handväska. Min mamma köpte lite saker från taxfree sen när det var vår tur för boarding (vi köpte prio) vägrade JÄVLA flyggvärdinan släppa in min mamma i föygplanet pga detta tax free påse som innehåll chocklad och en perfym, hon tvingade min mamma att öppna hennes väska och organisera om medan de som inte prio OCH hade TAXFREE påsar fick boarda... vilken SVIN!!!! jag sa att jag kan stoppa grejerna i min väska istället eftersom min mamma fick panik och henne väska var full, men flygvärdinnan vägrade och hotade mig med följande fråga" Do you want to fly?" Jag svär INTE åt henne ( inte framför henne i alla fall) eller skrek åt henne, men jag försökte resonera om stt vi köpte ju från fucking taxfree...va spelar det för roll? vad är detta för trams??? vi kommer ändå att stoppa allting i kabinen över flygstolerna!!! men hon var otrevlig och är av en annan art av flygvärdinnor!!! hon ska le, vara hjälpsam och glad över att vi valde att flyga med hennes flygblog.... INGEN MER BAJANAIR för mig!!!!!! sen vill jag ha mina prio pengar tillbaka av princip sak!!!! kan jag göra det????

• Svar på tråden ryanair är äckliga,grymmma och oprofessionella!!!!!!!
  • The Man

Du kan ju givetvis försöka kontakta Ryanair och förklara för dem.  Tror dock inte att du särskilt goda möjligheter att få tillbaka några pengar då Ryanair har en benhård policy. Ska du kontakta dem så ta också gärna hjälp av någon som behärska språket lite bättre i både tal och skrift så att du gör ett riktigt gott intryck på dem.

Lycka till i alla fall.

• Anatha

Lågprisbolagen har alltid strikta policys som det är bäst att läsa på och följa. Man brukar oftast bli bemött som man själv uppför sig så min gissning är att du och din mamma kanske inte var de smidigaste och artigaste heller?

• ungkvinna81

jag och min mamma var de artigaste ... det inte inte första gången jag flyger med Ryainair , jag har flugit med de till Paris, Italien och nu till Riga fram och tillbaka flera ggr då jag VET mycket om deras policy det här var FÖRSTA gången vi blev så illa behandlade pga en taxfree påse!!! sen spelar det ingen roll även om jag var otrevlig så ska hon vara profossionell och hjälpsam... flyvärdinnan var INTE smidig även min mammas handväska klagade föygvärdinnan på och sa att vi få kasta den ... WTF!!!! det är hennes jobb att HJÄLPA resenärer inte behandla oss som slödder!!!!

• Suck och suck

Usch. Ja, det där kan de få höra. Skitbolag! De verkar.
    Tur att man undvikit dom!

• Anatha
    ungkvinna81 skrev 2010-09-06 20:42:13 följande:
    jag och min mamma var de artigaste ... det inte inte första gången jag flyger med Ryainair , jag har flugit med de till Paris, Italien och nu till Riga fram och tillbaka flera ggr då jag VET mycket om deras policy det här var FÖRSTA gången vi blev så illa behandlade pga en taxfree påse!!! sen spelar det ingen roll även om jag var otrevlig så ska hon vara profossionell och hjälpsam... flyvärdinnan var INTE smidig även min mammas handväska klagade föygvärdinnan på och sa att vi få kasta den ... WTF!!!! det är hennes jobb att HJÄLPA resenärer inte behandla oss som slödder!!!!
    Om du nu har flugit med dem massor tidigare och blivit bra behandlad låter det som om du har träffat på en person som hade en dålig dag eller var oprofessionell, det är ju inte hela bolaget.

Märklig trådstart om så är fallet.
  • Bling1975

Nu verkar det ju som om ni inte riktigt följde deras väldigt strikta regler som säger att allt, inkl. handväska och taxfree måste få plats inom de vikt och måttgränser som finns för handbagaget då varje passagerare endast får ha en väska med ombord. Det står väldigt tydligt att man måste stoppa ner tax-free påsen i handbagaget.

De kanske inte är de flexiblaste eller smidigaste att flyga med. Men med tanke på att jag senast flög för 220:- inkl allt tur och retur till London istället för att betala många tusenlappar med SAS så får man acceptera en något lägre sevicenivå och flexibilitet.

Jag flyger med dom minst 5 gånger om året då jag också håller på med fertilitetsbehandlingar utomlands. Har aldrig haft något problem eftersom jag alltid ser till att mitt baggage följer deras regler innan jag passerar deras kontroll stiger på planet. Visst ska ingen vara otrevlig mot en och det var fel av personalen, men om de säger till om reglerna är det väl bara att fixa det de ber en om istället för att gnälla.

Stitch längtar efter Lilo
  • ungkvinna81

hehe!!! ja verkligen...man får det man betalar för och flygvärdinnan hade säkert en dålig dag... tur för henne att efter mitt ingrepp jag gjorde i Riga jag får inte anstränga mig annars jag skulle varit helt vansinne på henne... hon har INTE rätt att hota mig med att jag får inte flyga trots jag INTE skrek åt henne, INTE svär åt henne och INTE hotade henne med nått...jag var dock irriterad så klart ... jag vill att de ska be om ursäkt för sin usla flygvärdinna och för att jag missade min prio boarding !!!!! urghhhhhh

• ungkvinna81

hej Bling1975,

jag flyger oxå ofta med de pga av mina fertilietsbehandling utomlands... men det som irriterade mig mest är ANDRA FICK boarda med en påse i handen, väskor och jackor medan hon stod där i tjafsade mot oss... hon borde i så fall be ALLA göra så o vänta med boarding tills alla har gjort det... men hon ville ha syndabock!!!!

• Suck och suck
    ungkvinna81 skrev 2010-09-06 21:13:01 följande:
    hej Bling1975,

jag flyger oxå ofta med de pga av mina fertilietsbehandling utomlands... men det som irriterade mig mest är ANDRA FICK boarda med en påse i handen, väskor och jackor medan hon stod där i tjafsade mot oss... hon borde i så fall be ALLA göra så o vänta med boarding tills alla har gjort det... men hon ville ha syndabock!!!!
    Ja, tycker det verkar allt för strikt ja. Inte så jag nånsin får lust att åka med Ryan Air.
    Tacka vet jag Norweigan. Där höll jag vattenflaskor, påsar med mera i handen, bredvid mitt handbagage.
    Ingen som höjde på ögonbrynen.
    Förresten på ditvägen, gick jag till och med med en kaffe i handen ombord.
    Ingen som överhuvudtaget reflekterade något.
Svar på tråden ryanair är äckliga,grymmma och oprofessionella!!!!!!!