randigarutan skrev 2010-10-03 23:18:40 följande:
Jag har fått sånt utskrivet och det verkar funka rätt bra men har man brist på mjölk så hjälper det inte till med någon produktion av mjölk men att amma amma amma och amma hjälper ju till att producera mer!
jag har gjort ett amninste med särskilda ingredienser i som ska hjälpa till att öka produktonen och dadlar och lättöl ska också vara bra har jag hört!
Jag vet hur det känns när man tester med tillägg för att "se om han är nöjd".. Vilketg BVC sa till mig att göra efter att han gått ner 120 gram på en vecka och jag stortjöt för varenda klunk av det där tillägget som han klunkade i sig! Jag ville ju räcka till och inte behöva ge tillägg!!!
När jag tycker till på mitt bröst kommer det fram nån liten liten droppe men ändå verkar jag ha mjölk så det har nog inte med det att göra!
Förresten, det där med att mjölken "rinner till" det är väl så man säger när man pratar om udrivningsreflexen?!
Å jag har så mycket mjölk att jag skulle kunna föda 3 ungar.. lätt.... Mjölken fullkomligen sprutar ut i heeela sängen om nätterna... suck... Så jag har fått ge amningen upp bla pga detta.. för jag orkar inte med smärtan av överfulla bröst hela tiden och en bebis som bara äter lite lite och sen somnar.. (alltså snuttar igång produktionen och sen inte äter så det blir bekvämt nån gång...)