• LinnIvan

nässpray som hjälper mjölken att rinna till?

Visst finns det? Receptfritt? Hur fungerar det?

Har för mig att jag hade nåt sånt med sonen. Min minsta är nu en vecka gammal o amningen verkar gå åt skogen som vanligt! Önskade så att det hade fungerat. Nu äter han flaska med tillägg varje gång. Men jag ammar innan varenda gång och däremellen. Ändå vill han ha ca 70 i tillägg varje gång.
    Kommer liksom ingen mjölk!!! Om jag försöker pressa ut för hand kommer några droppar o om jag har tur rinner nån liten droppe neråt!

• Svar på tråden nässpray som hjälper mjölken att rinna till?
  • Gravid2010

Ring till din BM el MVC sköterska imorgon och be dem skriva ut nässpray.

• Marlene

Finns ingen nässpray som hjälper mjölken att rinna till. Däremot finns det en nässpray som hjälper utdrivningsreflexen

• Binan

Fnns de receptfri?
    Ditter med mjölk i brösten men de tar sån himla tid att sonen hinner tröttna eller bli för sur för att äta..:(

• Marlene
    Binan skrev 2010-09-06 20:46:23 följande:
    Fnns de receptfri?
    Ditter med mjölk i brösten men de tar sån himla tid att sonen hinner tröttna eller bli för sur för att äta..:(
    nej, den är på recept
  • Binan
    Marlene skrev 2010-09-06 20:49:25 följande:
    nej, den är på recept
    Då ska ja ringa bvc i morgon :)
  • randigarutan

Jag har fått sånt utskrivet och det verkar funka rätt bra men har man brist på mjölk så hjälper det inte till med någon produktion av mjölk men att amma amma amma och amma hjälper ju till att producera mer!
    jag har gjort ett amninste med särskilda ingredienser i som ska hjälpa till att öka produktonen och dadlar och lättöl ska också vara bra har jag hört!
    Jag vet hur det känns när man tester med tillägg för att "se om han är nöjd"..  Vilketg BVC sa till mig att göra efter att han gått ner 120 gram på en vecka och jag stortjöt för varenda klunk av det där tillägget som han klunkade i sig! Jag ville ju räcka till och inte behöva ge tillägg!!!

När jag tycker till på mitt bröst kommer det fram nån liten liten droppe men ändå verkar jag ha mjölk så det har nog inte med det att göra!

Förresten, det där med att mjölken "rinner till" det är väl så man säger när man pratar om udrivningsreflexen?! 

• Marlene
    randigarutan skrev 2010-10-03 23:18:40 följande:
    Förresten, det där med att mjölken "rinner till" det är väl så man säger när man pratar om udrivningsreflexen?! 
    Det beror nog på när man använder uttrycket, det kan nog även användas när mjölken rinner till i början dvs normalt sett på dag 2-5 efter förlossningen.
  • Gravid2010
    randigarutan skrev 2010-10-03 23:18:40 följande:
    Jag har fått sånt utskrivet och det verkar funka rätt bra men har man brist på mjölk så hjälper det inte till med någon produktion av mjölk men att amma amma amma och amma hjälper ju till att producera mer!
    jag har gjort ett amninste med särskilda ingredienser i som ska hjälpa till att öka produktonen och dadlar och lättöl ska också vara bra har jag hört!
    Jag vet hur det känns när man tester med tillägg för att "se om han är nöjd"..  Vilketg BVC sa till mig att göra efter att han gått ner 120 gram på en vecka och jag stortjöt för varenda klunk av det där tillägget som han klunkade i sig! Jag ville ju räcka till och inte behöva ge tillägg!!!

När jag tycker till på mitt bröst kommer det fram nån liten liten droppe men ändå verkar jag ha mjölk så det har nog inte med det att göra!

Å jag har så mycket mjölk att jag skulle kunna föda 3 ungar.. lätt.... Mjölken fullkomligen sprutar ut i heeela sängen om nätterna... suck... Så jag har fått ge amningen upp bla pga detta.. för jag orkar inte med smärtan av överfulla bröst hela tiden och en bebis som bara äter lite lite och sen somnar.. (alltså snuttar igång produktionen och sen inte äter så det blir bekvämt nån gång...)
  • randigarutan

oj oj tänk va olika det är med mängden mjölk, jag har aldrig känt att jag har överfulla bröst men skulle nog gärna känna så för då vet jag att jag har så det räcker!

Svar på tråden nässpray som hjälper mjölken att rinna till?