Aktiviteter för barnen finns nog i massor, just nu så har jag bara aktivitet för min stora pojke han spelar fotboll, det finns 2 fotbollsklubbar, dans, massa raketsporter det finns nog det mesta. För vuxna också, fick förfrågan av en vän om vi inte skulle prova på badminton, finns badhus, friskis och svettis, annat gym, flera springspår i kommunen så det finns om man letar.
Jag gillar Båtstorps området (men är lite partisk eftersom jag är uppvuxen där), nu ska jag snart bosätta mig i Storhagen vilket är bredvid Båtstorp. De jag känner i Stora Säby verkar trivas bra, tror att det är lugnt, tror de flesta områdena utanför centrum nog är ganska lugna, vet faktist inte hur det är i centrum nuför tiden. Det finns nog inget speciellt område som jag inte skulle bosätta mig i, det skulle vara valet av själva bostaden som gjorde ett sånt val för mig, eftersom Åkersberga inte är så jättestort så är det till de flesta ställena ganska bra bussförbindelser (med tanke på att barnen växer och vill kanske ta sig till kompisar som inte bor granne). Stava är ett fint område men saknar tyvärr bra bussförbindelse med Åkersberga, det går däremot utmärkt att ta sig till stan på morgonen och hem därifrån på kvällen.