• IsabelleSj

Hjälp med storlek på gneis-overall!!

Kan någon hjälpa mig med min hemska beslutsångest ang storleksval på gneisoverall!
    Sonen är 104cm lång nu. Enligt gneis storleksguide ska jag då ta storlek 104 eftersom
    de har lagt till växtmån i storleken... Men förra året hade han storlek 98 på både everest
    och nanook-overallen, jag blir så rädd att inte overallen ska räcka hela vintern?

Någon som vet hur gneis overaller är i storleken?
    Någon som hade storlek 104 eller 110 förra året och minns hur långa barnen var?
    Kan tillägga att han har korta ben så han drar en storlek mindre i byxstorlek, på 
    tröjor har han numera stl 110/116 men på byxor 104....

Någon som har några tips/råd vad jag ska välja?  

• Svar på tråden Hjälp med storlek på gneis-overall!!
  • IsabelleSj

Ingen som kan hjälpa mig?

• Fredriks Mamma

Jag har hört att gneis ska vara stora i storleken, så 104 är nog bra. Men... många köper FÖR stora overaller för att ha att växa i... så det beror på hur du vill att den ska sitta.

Köp båda, prova, och skicka tillbaka den du inte ska ha.

• joplin

Fick just hem en Gneis i stl 110 till min 109 långe son. Den sitter rymligt utan att se stor ut och jag gissar att han kommer att kunna ha den hela vintern. Skulle den trots allt bli för liten säljer jag den och köper en ny på rean som han kan ha även året efter.

• Nalle Puh73

Hmm jag som fått veta att dom är små. Att deras såkallad växtmån inte räcker till för en hel vinter.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • joplin

Har ju inte testat tidigare, men den här overallen kan han växa minst fem cm i.

• IsabelleSj
    Nalle Puh73 skrev 2010-09-10 20:09:43 följande:
    Hmm jag som fått veta att dom är små. Att deras såkallad växtmån inte räcker till för en hel vinter.
    Jag har fått höra att de var väldigt tighta i modellen, alltså att overallen var mer för smala barn förut men att dom gjort om den så att den inte är liten längre...
  • IsabelleSj

Kanske bör ta 104 då, så att inte overallen blir alldeles för stor.. svårt val! 

• Nalle Puh73

Dom var super snäva från början men inte nu längre. Hade tänkt köpa en till vår stora kille men blev avrådd då han är så lång. Alla jag pratade med sa att dom är små i storlek och att han aldrig kommer klaar en hel säsong i den.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • LHUF

Vi fick hem en i 98 igår till vår dotter som är c.a 93 cm lång. den passade bra och kommer nog räcka hela säsongen. Mitt första intryck var att den verkade väldigt smidig jämfört med reiman jag också har hemma som nu skall lämnas tillbaka. ich eftersom den är gjord för kalla dagar i norr så hoppas jag den håller vad den lovar trots att den känns tunnare än andra overaller. Men det är väl olika material också

Tilde 080319
  • bebbe07

Kolla min blogg http://lillafamiljenimovattnet.blogg.se/?tmp=13160227 tycker den är liten i strl. min son är 103 cm lång, följde deras tabell och tog en 104. Dock passade den inte. Har nu beställt en i strl.110 istället och hoppas den passar bättre!!! Den vekar ju kanon, haft reima tidigare år, varit nöjd med den. Men förra säsongen nötte sonen hål på knäna på sin nya reima, Hoppas genis uppfyller mina krav bättre!!!

• Fredriks Mamma

Hur mycket växer barn över vintern då? (2,5 år)

• LHUF
    bebbe07 skrev 2010-09-13 16:36:27 följande:

Kolla min blogg lillafamiljenimovattnet.blogg.se/ tycker den är liten i strl. min son är 103 cm lång, följde deras tabell och tog en 104. Dock passade den inte. Har nu beställt en i strl.110 istället och hoppas den passar bättre!!! Den vekar ju kanon, haft reima tidigare år, varit nöjd med den. Men förra säsongen nötte sonen hål på knäna på sin nya reima, Hoppas genis uppfyller mina krav bättre!!!

jag hade nog tagit en 110 om mitt barn var 103 cm. Jag litar inte på storkleksguiden  

Jag hoppas dottern kan ha 98.an hela vintern, men 104 hade hon drunknat i.  i värsta fall får hon köra med skaljacka,, fleece och termobyxor och fleece under. 
    Tilde 080319
  • IsabelleSj

Okej, jag tror också att jag ska beställa en 110, litar inte heller riktigt på storleksguiden och min son har ju faktiskt mestadels 110 på kläder så det känns lite konstigt att ta en storlek mindre... Är den allldeles för stor får jag väl skicka tillbaka den då :)

• pigglet

Har just fått hem en 110 till sonen. Han är ca 100-103 cm? Den är VERKLIGEN stor, jag gissar att han kommer kunna ha den 3 vintrar.

Dottern är ca 122, och har den storleken (122 alltså). Utan tvekan kommer hon kunna ha den hela vintern.

Jo, de känns ju så tunna att man undrar hur det ska funka. Men dottern hade bara vanliga kläder under ner till -15 förra vintern. I slalombacken hade hon bara ett underställ och så overallen på det.
    Dessutom var hon den enda av barnen som var helt torr under vårvintern, trots att de andra hade reima och me&i.
    Så i år får alla gneis.

• affepaffe

Jag fick hem min för några veckor sen i stl 110. Sonen är ca.106 cm och den passade mycket bra och kommer passa hela vintern.

Svar på tråden Hjälp med storlek på gneis-overall!!