• Anonym (Olycklig)

Orkar inte mer, jag älskar mitt ex!

För ca 3 år sen blev jag lämnad av mitt ex. Han har förklarat och bett om ursäkt och för ca ett år sedan så ville han försöka igen. Jag va då fortfarande otroligt sårad och ledsen och kunde lixom inte släppa allting.
    I samma veva umgicks jag med en vän, de ena ledde till de andra och vi hade sex.
    Några månader senare visade de sej att jag va gravid och jag kunde inte göra abort.
    Mitt ex vart otroligt sårad och vi viste inte om de va han eller min vän som va pappa.
    Hur som hellst så flyttade mitt ex till en ny ord pga jobb och vi gled iser mer och mer.
    Jag började umgås med min vän mer och mer och eftersom vi trodde att de va hans barn så ville han flytta ihop.
    Sagt och gjort, vi flyttade ihop, fick barn och de visade sej vara hans sen har vi hade de jobbigt och jag skaffade egen lägenhet.

Nu till de som är ett problem. Jag har barn med mitt ex sen tidigare och jag saknar honom mer än nånsin varje dag. Längtan gör så ont och jag älskar honom än. Jag tycker om min vän (numera pojkvän) men jag älskar honom inte så som jag älskar mitt ex. Jag har försökt gå vidare och släppa de men de går inte. Jag står inte ut längre!
    Mitt ex har en ny kvinna i sitt liv nu och de gick fort, Dom träffades och flyttade ihop ganska omgående men han kan inte prata om känslorna för henne med mej trotts att vi pratar om allt annat. De verkar som att han vill dölja dom för mej. Han säger också att de viktigaste för honom är att jag och han har en bra relation och han sa nyligen att hade han vetat att du skulle flytta till egen lägenhet så hade vi kunna försökt igen men nu har jag ju redan flyttat ihop med min nya.

Vad ska jag göra åt situationen? vad menar han med de han säger?

Jag är inte lycklig nu och har inte varit de dom senaste 3 åren sen han gjorde slut, jag är bara lycklig när jag är med honom!

• Svar på tråden Orkar inte mer, jag älskar mitt ex!
  • Anonym

Taskig situation. Men eftersom ni verkar kunna prata om allt så kan du väl berätta för honom hur du känner?!

• Anonym (Olycklig)

Jag har förklarat de via sms och då inte fått nått svar tillbaka. Men jag kanske inte va helt tydlig heller.
    Jag törs inte riktigt prata med han om de i telefonen eller när han hämtar/lämnar vårat barn heller för jag är rädd att han absolut inte känner samma sak. De skulle nog bli väldigt jobbigt om de vore så.

• Anonym (Sine)

De låter väldigt jobbigt för dig det här . jag är ihop me en ny kille och ja kan fortfarande känna ibland att ja saknar mitt ex och att ja fortfarande har lite kärlek för honom kvar i hjärtat .. de är inte det lättaste när man saknar ett ex.
    5 månader efter de tagit slut mellan mig och mitt ex så träffade jag en ny kille . Och altl rullade på ganska fort med han . Kärlek direkt pang boom ! vi båda blev störtförälskade i varann . Kort därefter flyttade jag ihop med han..och allt rullade på bra..Men när a å min nyvrande pojkvän hade grälat eller bara när vi skulle lägga oss för att sova på kvällen så kunde ja komma på mig själv med att sakna mitt ex väldigt smärtande mycket. Och detta höll på i 4-5 månader ..kunde ligga å gråta så mycket som ja saknade han.. så en kväll satt ja framför facebook . Och då skrev helt otippat mitt ex till mig . Jag blev helt till mig och jätteglad. Så vi bestämde för att träffas när ja ändå skulleåka ner å hälsa på mina föräldrar som då bor 30 mil bort (där även mitt ex bor ) .
    Så vi träffades . Och de konstiga var .. att de kändes som att vi hade vuxit ifrån varann väldigt mycket.
    Jag kysste också han för å se om ja verkligen kände något .Men ja kände inget speciellt ...
    Han trodde att ja då åter ville ha han tillbaka . Men de hela vände . All saknaden som ja haft till han visade sig bara vara en vänskaplig &stark saknad över den relation vi en gång hade . Inte att ja verkligen älskade han fortfarande ..
    Idag är jag glad att ja träffade mitt ex. Och verkligen fått säga allt som ja sålänge velat säga å få ett slut på det hela . I det stora hela så kan man nog tycka att ja lurade honom . Men ja kände att allt det var tvunget att hända för ja skulle kunna veta själv vad jag verkligen kände .
    Det var inte den kärleken som en gång fanns där . Som fortfarande ja trodde fanns kvar ,men ja hade helt fel .

Jaag älskar min nya man mer än något annat . Jag har vuxit ihop med honom och vi vill uppnå samma mål här i livet. Ja känner mig som ett med min man/sambo som ja är tillsammans med nu.
    Efter att det gått 5 månader i vårat förhållande så blev jag gravid . Allt kom som en chock ,och jag ville erkligen behålla barnet . Efter en massa tvekande och tänkande och tårar. Så vet jag själv vad jag vill nu ,vd jag vill med mitt liv , och vad jag står nånstans .
    Jag tänker nu tillbaka ibland på hur det var med mitt ex . Då ler jag .. Men de är minnen .
    Och ja lever nu med min nya man som som ja älskar till djupet av mitt hjärta . Och vi ska ha vårt första barn tillsammans . Jag kunde inte vara mer lyckligare .!
    Jag syr då och då fortfarande fat ja är inne i månad 5 som gravid . Och ja lider inte ett dugg ! jag är så lycklig !
    Jag vet vad jag själv vill , vad ja känner ! äntligen !

Så mitt råd till dig av min erfarenhet . . Säg till honom vad du känner , och att du vill ha et rakt svar tillbaka .
    Om det skulle va så att han inte känner likadant . Då har du iallafall lättat ditt hjärta .Och sagt de du sålänge velat säga , att du fortfarande älskar honom .
    Om han känner desamma ! jättbra då .!

Men först ska du känna efter själv , : e du v erkligen fortfarande förälskad i honom ? de kanske är så att du bara lever i minnen eller kanske bara saknar något specifikt med honom ?
    Eller e de så att du faktist älskar honom, Och ingen annan !.? bara han !

Du ska göra vad du själv känner är det bästa . Men sök djupt i ditt hjärta och i dina tankar vad du själv känner först .

Sen gå till han . Möta han nånstans öga mot öga . För att sen säga .

Jag tror de skulle lätta jättemycket för ditt hjärta.

• Anonym

Du kan prova med att gå vidare.

• Anonym (Olycklig)

Skönt att jag inte är helt ensam om att känna så.
    Får även grattulera till graviditeten.

Jag står nog kvar där han lämnade mej för 3 år sedan, de va ett misstag från hans sida och han ångrade de otroligt mycke. Vi umgicks en del innan jag blev gravid igen men pga avståndet mellan oss blev de inte så jätte ofta. Vi myste, kollade på film, sov med varandra mm och allt kändes verkligen underbart, de va som om de aldrig hade varit något slut.
    Men sen blev jag som sagt gravid och han sa att är de mitt barn vill jag att ni flyttar hit. Samtidigt drog min nuvarande i min andra arm och ville att vi skulle flytta ihop.
    Pga avståndet till mitt ex så blev de så att jag umgicks mer med min nuvarande då han bodde nära.
    De slutade som sagt med att han fick mej att flytta med honom. Mitt ex blev helt förstörd men han sa att håller de inte så vill jag att ni flyttar upp till mej oavsett om de är mitt barn eller inte.
    Efter 4 månader så¨flyttade vi till egen lägenhet och då säger mitt ex att han har flyttat ihop med en ny men han sa också, - de va synd att jag inte viste de lite tidigare att ni skulle flytta för då hade jag aldrig flyttat ihop med hon jag bor med nu, då hade vi kunna försökt igen för jag vet att de skulle fungera.

Jag älskar honom, de vet jag. Jag kan inte bara spontanringa till honom för då kan jag inte andas, utan jag måste förbereda mej och sen ringa och mitt hjärta slår fortare än fortast, de pirrar i magen och jag blir helt varm i kroppen. Jag älskar att höra hans röst, jag drömer om honom på nätterna och jag saknar honom fruktansvärt mycke hela tiden. Jag är så nervös när han ska hämta/lämna vårat barn. Jag vet att jag älskar honom, han är den enda jag har älskat så djupt.

Jag gjorde ett misstag när jag flyttade med den nya men mitt ex gjorde också ett/flera misstag när han lämnade mej, ensam och gravid. Jag har släppt de där nu och jag vill inge annat än att ha honom vid mej.
    Så jag vet att de är äkta kärlek.

Men då är ju frågan den, är den samma från hans sida eller har han släppt mej och älskar hans nya nu?
    Vad menar han med de han har sagt?

• Anonym (Olycklig)

Du som har skrivit att jag ska prova gå vidare, jag har försökt, tro mej.

• Anonym (Sine)
    Anonym (Olycklig) skrev 2010-09-08 09:27:24 följande:
    Skönt att jag inte är helt ensam om att känna så.
    Får även grattulera till graviditeten.

Jag står nog kvar där han lämnade mej för 3 år sedan, de va ett misstag från hans sida och han ångrade de otroligt mycke. Vi umgicks en del innan jag blev gravid igen men pga avståndet mellan oss blev de inte så jätte ofta. Vi myste, kollade på film, sov med varandra mm och allt kändes verkligen underbart, de va som om de aldrig hade varit något slut.
    Men sen blev jag som sagt gravid och han sa att är de mitt barn vill jag att ni flyttar hit. Samtidigt drog min nuvarande i min andra arm och ville att vi skulle flytta ihop.
    Pga avståndet till mitt ex så blev de så att jag umgicks mer med min nuvarande då han bodde nära.
    De slutade som sagt med att han fick mej att flytta med honom. Mitt ex blev helt förstörd men han sa att håller de inte så vill jag att ni flyttar upp till mej oavsett om de är mitt barn eller inte.
    Efter 4 månader så¨flyttade vi till egen lägenhet och då säger mitt ex att han har flyttat ihop med en ny men han sa också, - de va synd att jag inte viste de lite tidigare att ni skulle flytta för då hade jag aldrig flyttat ihop med hon jag bor med nu, då hade vi kunna försökt igen för jag vet att de skulle fungera.

Jag älskar honom, de vet jag. Jag kan inte bara spontanringa till honom för då kan jag inte andas, utan jag måste förbereda mej och sen ringa och mitt hjärta slår fortare än fortast, de pirrar i magen och jag blir helt varm i kroppen. Jag älskar att höra hans röst, jag drömer om honom på nätterna och jag saknar honom fruktansvärt mycke hela tiden. Jag är så nervös när han ska hämta/lämna vårat barn. Jag vet att jag älskar honom, han är den enda jag har älskat så djupt.

Jag gjorde ett misstag när jag flyttade med den nya men mitt ex gjorde också ett/flera misstag när han lämnade mej, ensam och gravid. Jag har släppt de där nu och jag vill inge annat än att ha honom vid mej.
    Så jag vet att de är äkta kärlek.

Men då är ju frågan den, är den samma från hans sida eller har han släppt mej och älskar hans nya nu?
    Vad menar han med de han har sagt?
    Jag tror han menade med att han fortfarande älskade dig . Och att de var syns att du flytta ihop med din nya ,( för annars kanske ni två ,du å ditt ex kunnat försöka bli tillsammans igen) .
    Du är verkligen förälskad i han fortfarande . fint :) .
    Då får helt enkelt prata med han . Och säga vad du känner . :)
    Även hur nervös du än e . Så klarar du det ! det e ja säker på .
  • Anonym (Olycklig)

Ja jag vill verkligen inge annat än att vara med honom.
    Får försöka ta mej mod att prata med honom och hoppas på de bästa helt enkelt.
    Pratar jag inte med honom och säger som jag känner så lär jag ångra mej och inte få reda på om han älskar mej också än.

Tack för dina ord (sine).

• Anonym (Sine)
    Anonym (Olycklig) skrev 2010-09-08 12:48:36 följande:
    Ja jag vill verkligen inge annat än att vara med honom.
    Får försöka ta mej mod att prata med honom och hoppas på de bästa helt enkelt.
    Pratar jag inte med honom och säger som jag känner så lär jag ångra mej och inte få reda på om han älskar mej också än.

Tack för dina ord (sine).
    Det låter bra :) . Precis ..
    Du är stark och du klarar detta ! Jag är glad att ja kan va till nytta ibland ;) :) . Tack själv !
Svar på tråden Orkar inte mer, jag älskar mitt ex!