Får arbetsgivaren flytta mitt pass till kvällen när jag ringer på morgonen och anmäler VAB?
Detta har hänt ett par ggr och jag har oftast samarbetat då och gått till jobbet när sambon kommer hem från sitt.
Några ggr har han även sagt åt mig att själv ringa runt till kollegorna och fråga om nån kan jobba mitt pass. Ibland har han även lagt in mig på ett annat arbetspass om det saknas folk t ex under helgen istället för det passet jag var tvungen att VAB:a eller sjukskriva mig på.
Han har även gnällt och antydit att jag väldigt ofta är borta pga sjuka barn. Vad räknas som ofta? Nu har dom redan haft varsin förkylning här sen sommarlovet (har 2 barn på dagis) och så var det 4 olika perioder under våren. Det är svårt att skydda sig från alla jäkla virus som går runt på dagis tycker jag och vissa terminer blir mer otursdrabbade med sjukdomar.
Nu vill han att jag jobbar ikväll men i sanningens namn har jag verkligen ingen lust! Lillkillen har vart dålig inatt med feber osv och jag har knappt sovit alls. Känner inte för att stå på jobbet ikväll till efter midnatt. Måste ju orka ta hand om honom imorrn också å sambon får det ju kämpigt ikväll efter en lång arbetsdag med att natta febrig skrutt och sprallig storebror.
Har jag rätt att säga nej eller får han verkligen styra om mina tider så?