• Kimona

Billig tatuerare

Jag vill så gärna ha en tatuering, vet precis vart och vilken bild men jag har inte råd att läga ut 1000 spänn på det.

Jag är arbetslös

Finns det någon som är säker och hygienisk i Trollhättan/Vänersbrg/Uddevalla eller däromkring som kan göra detta billigare?

Skall ha den på höger underarm

• Svar på tråden Billig tatuerare
  • Pix Maniac

Det brukar finnas en anledning till att tatuerare inte vill ha så mycket betalt.

Spara hellre mer pengar och låt ett proffs göra din tatuering.

• Michisen

The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten...

Tusen kronor är inte mycket för en tatuering alls, tycker det låter billigt bara det.

För att undvika kritik, säg ingenting, gör ingenting, var ingenting. - E. Hubbard.
  • Uncia

det är om du skulle få tag i nån tatuerare-lärling som gör det billigare.
    men jag råder dig hellre att vänta och spara ihop mer pengar så du får gjort den ordentligt.

• Thuleslapper
    Yiskah skrev 2010-11-06 13:52:22 följande:
    Ju billigare det är desto sämre blir resultatet.
    Nja, det vill jag inte hålla med om...

Min kompis är en superduktig tatuerare som jobbar med detta sen 2000.
    Han tar i snitt 50€ i timmen (ca 500:- kronor) en vanlig normalstor tatuering hos honom (tex har han gjort en skriftroll med kinesiska tecken på min vad, den är väl ca 30cm lång, 10 cm bred i svart, rött och blått), den tog ca 2 timmar, alltså 1000:- kronor....

• Aaron A Aaronsson
    Thuleslapper skrev 2010-11-22 21:11:52 följande:
    Nja, det vill jag inte hålla med om...

Min kompis är en superduktig tatuerare som jobbar med detta sen 2000.
    Han tar i snitt 50€ i timmen (ca 500:- kronor) en vanlig normalstor tatuering hos honom (tex har han gjort en skriftroll med kinesiska tecken på min vad, den är väl ca 30cm lång, 10 cm bred i svart, rött och blått), den tog ca 2 timmar, alltså 1000:- kronor....

Det låter som ett rikigt kap från din sida, fast det är ju nu så att majoriteten av alla billiga tatuerare är sämre än dom som är lite dyrare, jag måste hålla med dom som säger att det är smartare att vänta och spara tills man har råd med en dyrare men förmodligen också en bättre tatuerare, för helt ärligt så är det inte värt risken. Det är inte bara en fråga om själv tatueringen utan också en fråga om studions hygien och hanteringen av verktygen gaddaren andvänder.
  • Red Velvet

Jag håller med dom andra i tråden, billigt är oftast crap.
    Däremot, om du skulle hitta någon duktig lärling, så kan du komma undan billigare med ett bra resultat. De får inte ta ut full betalning men kan ändå vara riktigt duktiga.

• Hugful80

Cheap work is not good and good work is not cheap. Så är det bara.

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • misplacedname

Min syster gjorde också en svala på underarmen (fast vänster tror jag det är) för 180 pund i London. Så lätt värt de pengarna! Den är hur snygg som helst och tog bara 45min att göra! Hennes andra som är gjord i Linköping är inte alls lika bra gjord. Vänta tills du har råd med en ordentlig.

Svar på tråden Billig tatuerare