• blondtjej

Administratör löneanspråk HJÄLP!

ARBETSUPPGIFTER
    Denna tjänst är en kombinationstjänst som innehåller uppgifter inom
    utbildningsadministration, ekonomi samt studieinformation.
    Verksamhetens behov styr var fokus ska ligga.
    Du kommer att arbeta tillsammans med många yrkesgrupper t ex
    chefer, rektorer och studie- och yrkesvägledare.
    Arbetsuppgifterna kan komma att ändras utifrån nya uppdrag.

KVALIFIKATIONER
    Vi söker Dig man eller kvinna som tycker om att arbeta med
    administrativt arbete, siffror och service. Du ska lägst ha
    gymnasiekompetens. Det är meriterande om Du har en
    påbyggnadsutbildning inom administration eller ekonomi och
    erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning.
    Som medarbetare på vuxenutbildningsförvaltningen ska Du som
    person
    . ha en uttalad förmåga att arbeta i lag
    . ha en positiv och tillåtande attityd
    . fokusera på lösningar
    . vara flexibel och lätt kunna ställa om till nya förutsättningar
    . ha en uttalad servicekänsla
    Arbetet kräver att Du:
    . har en kommunikativ förmåga
    . är stresstålig
    . har en mycket god administrativ förmåga
    . har goda kunskaper inom officepaketet
    . har kunskaper i engelska

Jag har jobbat inom sälj och service i 8 år, haft lite kontorsgöra men kan inte kalla mig administratör. Jag vill gryyyymt gärna ha jobbat och de ska ha ett löneanspråk. Det är i Göteborg, vad tror ni?
  • Svar på tråden Administratör löneanspråk HJÄLP!
  • gloriousgirl

Administratör blir man av att ha jobbat med det du gjort, anser du att du uppfyller krav en de ställer? Tror du att du skulle kunna göra ett bra jobb? Dåså, då är det bara att söka och vinkla dina erfarenheter så att det passar för tjänsten.

Löneanspråk, jadu, där gäller ju regeln att det är den första som säger en siffra har förlorat, så jag brukar skriva att lönen är diskutabel och enligt avtal, eller nåt...

• blondtjej

Det står "Löneanspråk SKA anges" därav min panik;) Har alltid haft jobb med kollektivavtal nämligen.
    Jag tror och vet att detta är jobbet för mig, jag vill så sjukt gärna ha det haha! Dock är det nog dumt att skriva i ansökan

Jag känner att det är en bred och intressant tjänst där jag inyte gör samma sak varje dag.

• gloriousgirl

Hmm okej... men gör en snabb undersökning för vad som kan tänkas vara rimligt för en sån tjänst. Ta hänsyn till om det är inom offentlig eller privat sektor också. Sen kan du skriva ett spann på tex 20 000-25 000kr men att lönen är förhandlingsbar.

• 071001

Det här jobbet är jag som klippt och skuren för!
    Har i tidigare haft liknande tjänst och hade 24000kr/mån på ett privat företag.

• blondtjej

Det är Göteborgs stad vuxenförvaltningen som är arbetsgivare... Snälla, jag vet inte alls.. jag hade tänkt 22, är det rimligt eller ska jag ha mer eller mindre?

• blondtjej

Men kan jag skriva typ "mitt löneanspråk för tjänsten är 24-27000." Eller hur formulerar jag det hela? Haha, jag som tycke 22 var bra
    Verkligen svårt det här ju!

Tack för länken, men jag hittade ingen info att gå på i just detta.

• gloriousgirl

Nej länken var mest för att man ska veta hur de sätter löner där. De hade individuell lönesättning, så jag tycker absolut du kan skriva ett spann, eftersom du i dagsläget inte vet arbetsbörda, ansvar osv... det blir alltså väldigt knivit för dig att kunna sätta en lön för det.

En fråga, hur är det formulerat det där med löneanspråk, i annonsen?

• blondtjej

det står löneanspråk SKA anges Men formulerar det såhär:  "Eftersom ni efterfrågar ett löneanspråk redan i ansökan vill jag först säga att det är svårt då tjänstens arbetsuppgifter inte är fullt fastlagda. Jag vill därmed lägga ett spann mellan 23000 - 27000:- i månaden beroende på arbetsbörda, ansvar och uppgifter."

Det är ju omöjligt att löneasnpråka så på en tjänst som är så stor och bred... Men jag tycker det känns jobbigt att ange 26 och 27 för för mig som jobbar på café just nu och har 18000 före skatt... ja ni fattar, haha!

• 071001

Tycker att du formulerade det fint ts. Dock är jag urkass på att skriva cv´s och prata lön .

• blondtjej

haha, tack! Jag känner mig också urkass och inte alls nöjd..Men men, det är bara till att kasta sig över stupet och hoppas på det bästa Tack!

• gloriousgirl

Ja det där var bra skrivet. Det visar att du har koll på läget.

• Timmervik
    blondtjej skrev 2010-09-07 14:10:32 följande:
    det står löneanspråk SKA anges Men formulerar det såhär:  "Eftersom ni efterfrågar ett löneanspråk redan i ansökan vill jag först säga att det är svårt då tjänstens arbetsuppgifter inte är fullt fastlagda. Jag vill därmed lägga ett spann mellan 23000 - 27000:- i månaden beroende på arbetsbörda, ansvar och uppgifter."

Det är ju omöjligt att löneasnpråka så på en tjänst som är så stor och bred... Men jag tycker det känns jobbigt att ange 26 och 27 för för mig som jobbar på café just nu och har 18000 före skatt... ja ni fattar, haha!
    Ja så kan man mycket väl skriva, jag får många ansökningar där liknande har skrivits utan att jag bett om löneanspråk, dock om de tänkt 25-30 så har du ju kapat lite när du lagt taket på 27 ;) , jag skulle inte reagera om någon skrev 23-30 för då vet jag att personen tar det för 22 :)   och är sugen på mycket ansvar och har ambitioner att kämpa och utvecklas så att lönen kan stiga framöver då tjänsten inte känns utformad för 30 idag men kan bli det om en stjärna anställs som kan ta mycket ansvar på lite sikt..... stort intervall tolkar jag som stora ambitioner. Folk som anger orimligt låga anspråk uppfattar jag bara som desperata... om jag söker en kompetent duktig person vill jag inte att han/hon ska skriva att man tar jobbet för 15tkr/mån... men det är bara min syn på det
  • gavagai

Jag vill bara nämna att jag aldrig skulle skriva löneanspråk i en ansökan. Det brukar ju alltid stå att man ska skriva löneanspråk, men jag tror inte att man tjänar på att göra det. I ansökan försöker jag övertyga dem om att jag passar så bra för jobbet att de ska ta in mig på en intervju. Jag vill att de väljer eller inte väljer mig p.g.a. min kompetens, inte p.g.a. hur dyrt eller billigt jag är villig att sälja mig själv.

Svar på tråden Administratör löneanspråk HJÄLP!