• Hanna89

Hjälp! illamåendet är borta!

Hej..
    Jag är gravid i v10 och har haft problem med illamående från första början men helt plötsigt igår morse så försvann det och har inte känt av något alls sen dess.
    Är detta normalt eller är det ett MF på g?  eller kanske ett MA? 
    "spökveckorna" borde väl inte komma såhär tidigt?
    Bör jag kolla upp detta? 

• Svar på tråden Hjälp! illamåendet är borta!
  • Pirum

Det kan försvinna så tidigt utan att det är ma. Men om precis alla symptom försvinner, kisseriet på nätterna, spänningar i brösten, ökad aptit om man nu har det, då skulle jag vilja kolla upp det.

Är du orolig: försök få ett vul hos din bm men var beredd på att de säger nej. Då är det bara att försöka gå privat.

Hoppas på att allt är som det ska!

• MarreB

det är nu spökveckorna kommer:)

Min Bm varnade mig o sa att det vid vecka 10 spökveckorna kan börja,och att jag ej skulle bli nojig.
    Jag kände också nåt annorlunda men det fanns en bebis där och är nu i vecka 15:) så oroa dig inte,be om ultraljud om du är väldigt orolig.

• Hanna89

Tack så mkt för svaren. Trodde fortfarande att det var för tidigt för spökveckorna!
    Men kan ju helt klart säga att det är skönt att inte må illa!=) 

• marie1979

be att få komma o göra ett vaginalt uL om du är orolig...

• Amlin

Jag är också i v 10, har haft skitjobbigt illamående och varit riktigt sänkt. Senaste dagarna har det bit för bit försvunnit och jag har precis som du blivit väldigt orolig. Men, i morse var det tillbaka med besked så nu ångrar jag bittert att jag inte njöt av mina "lindriga" dagar.

• Hanna89

Mitt har inte kommit tillbaka ännu.. Känner mig frisk som en nötkärna vilket jag inte har gjort sen jag blev  gravid. 
    Känns lite jobbigt att inte veta å dum som jag va så frågade jag bm här på fl och fick till svar att de kan röra sig om ett missfall men behöver inte vara de. Blev ju inte lugnare direkt så har ringt till kk men dom skulle itne ringa upp förrän ca 13.10 =/ 

• Amlin
    Hanna89 skrev 2010-09-08 09:02:28 följande:
    Mitt har inte kommit tillbaka ännu.. Känner mig frisk som en nötkärna vilket jag inte har gjort sen jag blev  gravid. 
    Känns lite jobbigt att inte veta å dum som jag va så frågade jag bm här på fl och fick till svar att de kan röra sig om ett missfall men behöver inte vara de. Blev ju inte lugnare direkt så har ringt till kk men dom skulle itne ringa upp förrän ca 13.10 =/ 
    Det är ju det sär som är så svårt med graviditeter. Man kan ha fått ett MA och ändå känna sig precis som vanligt med hur många graviditetssymtom som hellst eller så mår man prima helt plötsligt trots att man haft massa symtom innan och så visar det sig att alt är precis som det ska även om det lika gärna kunde ha ha varit ett missfall. Oron kommer man aldrig ifrån.

Har du förlorat alla gravsymtom eller är det bara illamåendet som försvunnit?

Egentligen kan man väl bara trösta sig med att det är helt normalt att symtom kommer och går men veta kan man bara göra om man kollar med ul. Hoppas det går bra för dig!
  • pågmamman

Hanna - är du i v 10+ eller v 9+? I min förra graviditet vill jag minnas att illamåendet försvann rätt plötsligt typ v 10-11. I denna graviditet har jag mått svin illa från v 6 och gör så fortf v 9+1 i dag - måtte det släppa snart - det är SÅ äckligt.......

• Hästtjejen78

Jag var illamående i exakt 1,5 vecka (v8-9). Det kom mellan två måltider och försvann mellan två måltiden! Jag blev lite nervös, men eftersom brösten fortfarande ömmade kände jag min lugnad. Efter det var det i princip bara de ömmande brösten som skvallrade om att jag var gravid.

BF 17 januari 2011 (22 jan enl sista mens)
  • Hanna89

Jag har haft rätt mkt symtom som trött, illamående, ömmande bröst, yr, känslig för lukter å ja de mesta. De som har försvunnit e illamåendet å sen känns inte brösten lika ömma längre.. Dock kan jag inte säga om dom känns normala igen för kommer knappt ihåg hur dom kändes förut =/
    Jag är i v9+5.. Hoppas bara att allt e normalt så jag kan få börja njuta av att inte må illa istället..
    Har tid hos kk imorron kl 10 men känns som en evighet till dess =( 

Svar på tråden Hjälp! illamåendet är borta!