• Justess

Vadderad amnings-BH med bygel till bra pris???

Hjälp!!!

Var kan jag köpa en amnings-BH med bygel, gärna lätt vadderad, som INTE kostar 400 kr?? Tänkte runt 150-200 kr... Skulle behöva ett par-tre stycken, vilket blir mycket pengar om de börjar kosta upp emot 400 kr st.

Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Svar på tråden Vadderad amnings-BH med bygel till bra pris???
  • Smilla75

Jag har letat men inte funnit något i den prisklassen, nöjde mig med HMs ovadderade.

• Justess

Är det så illa? Köpte själv en vadderad från Lindex Shop Online, men den visade sig vara utan bygel och skum i storleken. Ska jag välja är dock bygel viktigare än vaddering.

• 2tomtaro4troll

du känner ingen som ska åka till ullared? där brukar dom ha en del amnings bh-ar till bra pris!

enda som jag själv har med bygel är köpt på h&m, men det var förra året jag köpte den så har inte koll på dagens sortiment!

André-0502, Leon-0709, Bella-0903, Bebis-1008
  • mammaNena

gekås har ingen vadderad!
    har inte heller hittat någon i bra prisklass (eller under den tiden jag va gravid + precis fått barn) Kostade närmre 600:- st, men det va iof Stor storlek oxå =/

• mammaNena

kanske skulle skriva med VAD för bh jag köpte oxå
    Den bästa va från märket "anita"
    de andra jag hade, som oxå va väldigt bra, va från "abecita"

• delifi2

Bygel brukar de väl inte ha i ammningbh pga att man kan få mjölkstockning av den.
    Vet inte om det är gammalt eller inte

• Justess
    delifi2 skrev 2010-09-07 22:32:29 följande:
    Bygel brukar de väl inte ha i ammningbh pga att man kan få mjölkstockning av den.
    Vet inte om det är gammalt eller inte
    Det finns ganska stort utbud med bygel, dock ej vadderade.
  • Justess
    MartinaB skrev 2010-09-08 14:00:47 följande:
    Kolla minimundus.se
    Hittade ingen sådan där Obestämd
  • Farfalla
    mammaNena skrev 2010-09-07 22:30:56 följande:
    gekås har ingen vadderad!
    har inte heller hittat någon i bra prisklass (eller under den tiden jag va gravid + precis fått barn) Kostade närmre 600:- st, men det va iof Stor storlek oxå =/
    jo det har dom:P men bara i "mindre" storlekar, dvs dom du hittar på tex hm..

Vet inte hur dom sitter då dom är för små... 
  • Peaches82

Puffar...Är också på desperat jakt efter en vadderad med bygel. Så tråkigt att man inte kan få se lite snygg ut när man ammar. Är så van vid vadderad push-up och klarar inte av dessa tråkiga amnings-BHar=(

• Rocky 79

Har du kollat Change? Kanske inte så jättebillig, men jag köpte en när jag ammade och var helnöjd.

• eilien

rekomenderar oxå change, köpte gravid bh där och har sen dess fortsatt, bra grejer och kunnig personal. Om man blir medlem i deras kundklubb så får man 20% rabatt så då blir det ju lite billigare. Tycker annars HMs ovaderade med bygel funkade fint när jag ammade.

• älskarlivet81
    Peaches82 skrev 2010-09-10 21:41:13 följande:
    Puffar...Är också på desperat jakt efter en vadderad med bygel. Så tråkigt att man inte kan få se lite snygg ut när man ammar. Är så van vid vadderad push-up och klarar inte av dessa tråkiga amnings-BHar=(
    Det handlar väl om att det är större risk för mjölkstockning om man har bygel i bh:n!
  • Justess
    älskarlivet81 skrev 2010-09-10 22:01:25 följande:
    Det handlar väl om att det är större risk för mjölkstockning om man har bygel i bh:n!
    Fast det är ju en risk som är upp till mig om jag vill ta, det borde inte enbart ankomma på BH-tillverkarna/försäljarna. Sen kan det ju vara så att man klarar sig med "vanliga" amnings-BH:ar  till vardags, men kanske vill ha en lite mer smickrande BH om man klär upp sig.

Jag har f ö använt bygel-BH alla amningsperioder (3 st) och aldrig haft mjölkstockning. Tror det handlar mer om generell benägenhet att få mjölkstockning än om man använder bygellös BH eller ej.

Ska nu kolla in Change.
  • Espem

Ja, change, kolla! Jag köpte fina vadderade med bygel. Dom kostade 500 kr styck men just då var det 50 % om man gick med i deras kundklubb så fick 2 för 500. 

Ett halvår utan mjölkstockning nu, hade aldrig stått ut med en sladdrig modell, köpte en rejält stor i stället som inte klämmer på brösten. 

Svar på tråden Vadderad amnings-BH med bygel till bra pris???