• Anonym (första natten)

Har fått zopiklon, nån med erfarenhet?

Vet att alla reagerar olika och allt det tjaffset, men jag vill gärna höra hur andra reagerat och hur de sovit, hur mn känner sig när man tagit tabletten och dagen efter osv.

Fick 7,5 mg, hoppas det räcker. Brukar vara svårt att medicinera mig, krävs ofta höga doser av typ allt.

• Svar på tråden Har fått zopiklon, nån med erfarenhet?
  • Anonym (hmm)

Hade zopiklon i våras. 'Tror det tog mig 30-60 minuter att somna. Sov 7-8 timmar. Kände av lite "baksmälla" nästa morgon men inte så farligt, tror bara det var efter första tabletten.

En del får en äcklig smak i munnen av zopiklon, jag fick det. Kom efter ca 15 minuter och kändes fortfarande dagen efteråt.

• Anonym

Började hallucinera...aldrig mer.

• MajaMaria79

Jag har ätit dem till och från i flera år.
    Jag blir trött och somnar efter ca 45-60 min. Sover gott i ca 7 timmar.
    Dagen efter har jag dock äcklig smak i munnen. Det kan man man få bums när man tar dem också, tricket är att svälja dem med så mycket vatten att de aldrig nuddar något i munnen

• Anonym (hmm)
    Anonym skrev 2010-09-07 20:17:51 följande:
    Började hallucinera...aldrig mer.
    Aha, det har jag aldrig råkat ut för med zopiklon. Däremot med stilnoct men det stör mig inte, det har aldrig varit några skrämmande hallucinationer.
  • Anonym (lisa)

Dela den inte! gjorde de misstaget en gång, smaken satt kvar på tungan hela natten. Den är annars väldigt effektiv. Funkar för mig jättebra

• Anonym (lisa)
    Anonym (lisa) skrev 2010-09-07 20:26:57 följande:
    Dela den inte! gjorde de misstaget en gång, smaken satt kvar på tungan hela natten. Den är annars väldigt effektiv. Funkar för mig jättebra
    jag har dock aldrig känt någon dålig smak dagen efter när jag svalt den hel
  • Anonym

Tror inte att du ska känna av så mycket dagen efter eftersom det är en insomningstablett.

• Anonym (har också)

jag åt zoplikon/imovane i nästan ett år och på mig funkade dom bra för jag fick ingen s.k baksmälla av dom efteråt.
    Drick inte alkohol tillsammans med tabletterna om du vill kunna minnas någonting =)

• Anonym (första natten)

Tack allihopa!
    Ska försöka svälja den utan att nudda någoti munnen

Hoppas få sova gott, somna i vettig tid och slippa känna mig väck imorgon.

• GrodanHopp

Jag brukar somna efter ca 30min, sover i ca 6timmar o mår prima dagen efter:) dock tycker jag inte att den sömnen är lika bra som "riktig". men annars e dom bra:)

• världens bästa mamma

jag har haft dem i 10 månader och tycker att de är bra. har tatt 1 Atarax till ibland och ibland tatt Theralen sover dunder :)

• Anonym

De är jättebra tycker jag. Fungerar alltid som dem ska och jag är pigg och utvilad på morgonen.

• Anonym (Hey)

Yes!!! Längesen nu men sov bra, somnade rätt snabbt, var normal när jag vaknade. Äter bara i nödfall.

• Ella94

Melatonin är inte beroendeframkallande och fungerar bra.  Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för köpa melatonin (endast en konsultation nätet )  www.goodpharmacy.net

• Fnollet
    Ella94 skrev 2016-10-03 18:56:02 följande:

Melatonin är inte beroendeframkallande och fungerar bra.  Detta är en verklig nätet licensierade apotek de inte kräver en tidigare recept för köpa melatonin (endast en konsultation nätet )  www.goodpharmacy.net

Jag har ätit melantonin (circadin) på recept och har inte upplevt någon nämnvärd förbättring på sömnen. Sedan tåls det även att nämna att melantonin oftast ges till 50+ (är själv 28). Detta är eftersom medicinen funkar bra på äldre där kroppen slutat märka av om det är natt eller dag, så det används inte så ofta för yngre.

Med andra ord, melantonin har inte gett mig något, och är en relativt dyr medicin som inte ingår i högkostnadsskyddet även om man har den på recept, så det är inget jag rekommenderar. Däremot tycker jag bra om zopiklon och har fått god effekt från dessa
  • Anonym (Trixie)
    Anonym (första natten) skrev 2010-09-07 19:57:44 följande:

Vet att alla reagerar olika och allt det tjaffset, men jag vill gärna höra hur andra reagerat och hur de sovit, hur mn känner sig när man tagit tabletten och dagen efter osv.

Fick 7,5 mg, hoppas det räcker. Brukar vara svårt att medicinera mig, krävs ofta höga doser av typ allt.

Jag fick det för att kunna sova efter behandling med kortisondropp. Jag kände mig precis som vanligt faktiskt. Fantastiskt att kunna sova och inte ligga klarvaken i sängen och veta att man kommer att vara dödstrött på jobbet dagen efter.
  • Anonym (Trixie)
    Anonym (hmm) skrev 2010-09-07 20:16:24 följande:

Hade zopiklon i våras. 'Tror det tog mig 30-60 minuter att somna. Sov 7-8 timmar. Kände av lite "baksmälla" nästa morgon men inte så farligt, tror bara det var efter första tabletten.

En del får en äcklig smak i munnen av zopiklon, jag fick det. Kom efter ca 15 minuter och kändes fortfarande dagen efteråt.

Glömde: Jag hade redan en äcklig metallsmak i munnen av kortisondroppet (som dessutom satt i en vecka) så jag kan inte uttala mig om just den biverkningen.
Svar på tråden Har fått zopiklon, nån med erfarenhet?