Mina chanser till sjukpenning?? (långt)
Ska imorgon till läkare för att diskutera en eventuell sjukskrivning, det känns som det bästa alternativet för mig nu.
Jag har sen vecka 16 haft sammandragningar till och från, jag har även varit drabbad av jätte jobbigt foglossning som gjort mig så handikappad att jag inte ens kunnat ta mig till toaletten själv. En gång blev jag fast på soffan, kissnödig som fan, i två timmar innan min sambo kom hem från sitt jobb. Jag kan inte gå från bakåtlutad till frammåtlutad själv, kan inte ens vända mig om i sängen själv när det är som värst. I söndags efter en lång och tung arbetshelg fick jag en jätte jobbig känsla i magen av att vara tung och att det tröck på något väldigt, vet inte om jag ville knipa eller klämma. Det kändes som när värkarna startade med min dotter, och jag är bara i vecka 21+5 idag!!
Har pratat med BM och hon sa att jag ska ta det väldigt väldigt lugnt, och hon visste inte om jag skulle kunna jobba mer nu. Hon var också noga med att säga att om jag får minsta lilla sån känning igen så måste jag ringa in till förlossningen per omgående, enligt BM ligger jag lite mer i riskzoonen än andra med tanke på att jag tidigare haft 3 missfall på rad (min dotter förlorade sin tvilling)
Jag har förnärvarande tre sysselsättningar, jag är timanställd på en resturang, jag jobbar extra på helgen som croupier och övriga dagar har jag fortfarande föräldraledighet att ta ut för min dotter. Jag vill nu bli sjukskriven från alla dessa sysselsättningar med foglossning och hotande förtidsbörd som grund. Anledningen till att jag vill vara sjukskriven från föräldraledigheten är att jag i dagsläget inte är kapabel att ta hand om min dotter själv en hel dag, det är för tungt och jag får bde ont i ryggen och sammandragningar, är jag sjukskriven även från föräldraledigheten så får hon även fortsätta gå på dagis som vanligt och som hon tycker om.
Nu vet jag att ni inte är några handläggare och att FKs beslut kan bli vilket som, men jag vill gärna höra vad folk med mer erfarenhet tror om mina chanser till att FK beviljar sjukpenning utefter en sådan sjukskrivning??