• Ebbis

Vanliga eller fodrade gummistövlar?

Vad har ni till era barn?

Räcker det kanske med vanliga kanske?
    Bor i Stockholm så ännu är det inte så kallt ute.
    Kan ju köpa ett nummer för stora och ha tjocksockar i eller skall man satsa på fodrade gummistövlar?

HJÄLP!

"velar"

• Svar på tråden Vanliga eller fodrade gummistövlar?
  • Ebbis

ingen som har gummistövlar?

"märkligt"

• Maneater

jag har fodrade. skönt på det sättet att man slipper bry sig om vilka strumpor man ska ha. men tror det kan funka lika bra med vanliga om man köper större. då kan de ju dessutom ha samma till våren om det är blött utan att de är för små!?

• Majsan70

Gummistövlar har dotera bara på vår o sommar o höst...På vintern har hon vattentäta stövlar istället.

• Vill Bli Tre

ja hade vanliga först... men när dom skulle ha ragsocker i kunde han inte ha dem.. då köpte moster ett par fodrade till han.. (där även raggisarna får plats )

• cooljenny

Jag har båda delarna. Beror lite på tycker jag. Har just nu dom vanliga på dagis och dom fodrade hemma. Gör som du känner är bäst.

Dom säger ju att vintern kommer i februari/mars så vanliga räcker ju med lite varmare strumpor i. Vill man vara säker så köp fodrade.

• futuna

De har stulit min dotters ofodrade gummistövlar på dagis (don´t get me started, vilka föräldrar kan ta skor från en "dagiskompis" - där det dessutom står namn på utsidan??)
    Hur som helst så måste jag köpa nya och velar också men så läste jag om en ny modell från tretorn (tror jag). De har ett foder som man kan ta ut. Det fiffiga är att man kan köpa rätt storlek nu och sedan ta ut fodret till våren, stövlarna blir då en storlek större!
    Så jag tänkte kolla in dem och köpa om de ser ok ut!

• Ebbis

Tror det blir ett par vanliga gummistövlar.

Man kan ju trots allt köpa 1 storlek större samt lägga in en sula och använda ett par varmare strumpor.

Tack för era svar

• MGn

Vi köpte billiag på sko punkten, röda med nyckelpiga. endast 49kr... de är fodrade och är helt underbara. finns inga bättre stövlar (i min syn)
    fodrade e bäst så fryser inte barnmen om sina små tassar

• aM LeoN

Vi har både fodrade och vanliga men använder de fodrade mest, det blir så tjockt och knöligt om man ska ha en extrasocka i gummistövlarna.

Svar på tråden Vanliga eller fodrade gummistövlar?