• peruito

    Sängvätare?

    Okej, det här e lite skumt men jag har en son som är 14 år, snart 15 som fortfarande är sängvätare?
    Han kissar på sig på dagarna flera gånger om och på nätterna.
    Han e lite knubbig också. Fast inte altför knubbig, men lite sådär.

    Det e inte vanligt, eller hur?
    Kan någon ge några tips/hjälp om vad man, som förälder kan göra förutom att åka till sjukhus eller nåt. För de sa att det inte fanns något fel. Fattar inte?
    Hjälp snälla?
    Tack 

  • Svar på tråden Sängvätare?
  • skruttis77

    Såg inlägget av en slump. Det finns en medicin som heter Minirin tas som nässpay vid sänggåendet och koncentrerar urinen.

    Verkar inte klokt att han inte blir utredd? Speciellt eftersom han har problem dagtid. Min erfarenhet med den här personen handlar om sängvätning nattetid i vuxen ålder tyvärr. Alla läkare sa att det skulle växa bort men det gjorde tyvärr inte det, men som tur är så har det funkat med medicin för den här personen.

  • dessan59

    båda min barn var sängvätare ganska långt upp i åldern. ett råd är att inte ta upp och "kissa" barnet efter att dom somnat .jag tror att man tar bort den "betingade" reflexen att vakna själv av att man är kissnödig.sen finns det medicin och en specialmadrass som larmar av att barnet börjar röra sig oroligt i sängen.

    Men finns det några medicinska skäl att han kissar på sig? jag behöver väll inte säga att du kan ringa VC om att få en remiss, du har sääkert gjort allr redan

Svar på tråden Sängvätare?