Vilken bredd på täcke till 90 cm säng?
Ja, vilken bredd på täcket brukar man ha till en säng som är 90 cm bred (200 cm lång)?? Vad har ni?
Har nu varit på Jysk och Åhléns och det verkar vara 150 x 200 som finns, men blir inte det för brett?
Ja, vilken bredd på täcket brukar man ha till en säng som är 90 cm bred (200 cm lång)?? Vad har ni?
Har nu varit på Jysk och Åhléns och det verkar vara 150 x 200 som finns, men blir inte det för brett?
Den bredden brukar det väl vara?
Jag har tre täcken och 7 kuddar i min 140 säng. Tycker det är ganska lagom.
Själv tror jag absolut inte att det blir för brett. Ett täcke som är mindre än en meter brett kan man ju inte rulla in sig i ju.
150 är väl standard?
Vi har ett täcke på 120 cm, men faktum är att det mest bara är jobbigt då i princip alla påslakan är 150 cm på bredden, så det blir massa löst tyg över.
Jag kör standardmåttet 150*200 i sönernas 90-sängar. I min egen 160-säng är det 220*220 (?) vill jag minnas. Där har jag dessutom 4 kuddar alldeles för mig själv. Najjs ända tills det är dags att bädda rent.
Okej, så det verkar som att 150 cm är den standard som man använder till 90 säng. Ska tillägga att det ska vara till dotterns säng som hon ska få vänja sig vid så småningom, istället för spjälsängen. Hon är än så länge bara drygt 2 år, så jag tänkte att hon kanske drunknar i ett så stort täcke . Men hon sover ju ibland hos oss i våran säng och vi har ju ett jättestort täcke.
Det är en gammal växasäng som jag just nu målar och gör i ordning, så jag tänkte bädda den och ställa den i rummet så får hon vänja sig vid den. Madrassen till den är specialanpassad, så med den så kan man inte styra ihop växasängen och göra den kortare än ca 200 cm.
Man vill ju också ha en bredd på täcket, som är "standard", så man kan hitta påslakan i rätt storlek. Blir så störd över att olika butiker så ofta har olika mått..... Jag vill ju kunna hitta påslakan som passar till henne också, men jag är heller inte sån som köper med en massa nallar på, eller seriefigurer mm... Utan bara fina färger, Åhléns hade rätt fina färger, som även skulle passa en liten tjej ;)
Hmm, jag höftade till med måtten lite.. Kollade påslakanet från IKEA nu och det är visst 110*125 och inget annat!!