Jag är så ARG! De vägrar ge pengarna tillbaka!
För ett par veckor sedan beställde jag nya glasögon, gjorde i samma veva en synundersökning i butiken.
Har i flera år gått till en annan butik men tänkte att jag skulle kika in i en mer närliggande och hittade ett par snygga bågar.
När jag sedan fick glasögonen var det helt fel styrka på dom. Optikern sa att jag hade -3,25 och sämre syn på vänster öga. När jag sedan gick tillbaka med dom efter någon dag (tänkte att jag kanske bara behövde vänja mig vid dom men det var totalt galet) sa dom "hoppsan" ungefär och jag fick tid för en ny synundersökning. Den här gången tyckte samma optiker att jag hade -3,0 och sämre syn på HÖGER öga.
När jag för någon dag sedan fick dom så var det FEL styrka igen. Jag gav det en chans men kunde inte använda dom heller.
När jag då gick tillbaka förklarade jag felet och sa att jag vill ha pengarna tillbaka för glaset men behålla bågarna (tänkte då gå till min gamla optiker där det ALDRIG varit något problem).
De stirrade på mig som att jag var dum i huvudet och tyckte det var SÅÅ konstigt att det inte stämde och VÄGRADE ge mig tillbaka pengarna, vi stod och diskuterade hur länge som helst. De vill att en ANNAN optiker ska göra en synundersökning på mig och sa att "vi ger inte pengarna tillbaka". Jag tjafsade med dom tills jag nästan kokade och de sa att jag inte kan reklamera en vara "SOM DET INTE ÄR NÅGOT FEL PÅ!"
Jag var sjukt trevlig och förstående till en början, ja det kan bli fel osv, men jag ville bara ha pengarna tillbaka.
De var så otrevliga och nedvärderande i deras sätt mot mig att jag nästan fick spader.
Gick tillslut med på en tredje synundersökning eftersom de vägrade ta tillbaka glaset från bågarna och jag inte visste vad jag skulle göra tillslut.
Kollade upp det på konsumentverkets hemsida och tydligen får de göra 2 försök att åtgärda felet på varan innan man kan be om pengarna tillbaka men det är så FRUSTRERANDE. Kan man inte komma runt det på något vis? Jag BEHÖVER ju nya glasögon, ser dåligt med de gamla och har fått vänta över två veckor HELT i onödan.
Ville bara skriva av mig och avreagera mig, samt hoppas att någon vet om något litet kryphål i lagen.